בשנת 2012 הכריזה ממשלת ישראל על יום הלשון העברית שיצוין בכל שנה בכ”א בטבת, יום הולדתו של אליעזר בן יהודה מחייה השפה העברית. השנה, זה יוצא בתאריך 12 בינואר.
בשנה החולפת הושק לראשונה משחק wordle בארה”ב, מטרת המשחק היא פיתוח אוצר המילים והמחשבה דרך ניחוש מילים בנות חמש אותיות תוך שישה ניסיונות. המשחק נוצר על ידי המתכנת האמריקאי ג’וֹשׁ ווָרְדֶל במטרה להנעים את זמנה של אשתו. רבעון לאחר מכן יחד עם סיום השנה האזרחית המשחק הגיע לכ- 2 מיליון שימושים ביום. למרות ההצלחה המסחררת ורכישת המשחק ע”י הניו יורק טיימס תמורת סכום בעל שבע ספרות, לדעת רבים למשחק עוד דרך ארוכה כדי להיות מושלם. הפונקציות מאוד מוגבלות. מאחר ומדובר במשחק דפדפן – אין ממשק ייחודי למובייל, אפשרות המשחק מוגבלת לשימוש אחד ביום והשימוש באפליקציה מחייב חיבור לאינטרנט.
הצלחת המשחק הביאה מפתחים רבים ברחבי הארץ לפתח גרסאות שונות מותאמות לישראל והפעם בעברית. הגרסה הראשונה שיצאה הייתה “מילמילה“, שפותחה ע”י לוטם הלפרין בטרם גיוסו לבצא. כמו צעירים רבים בילה את החודשים שלפני הגיוס בהמון זמן פנוי, הוא נהנה לשחק ב- wordle והחליט שהוא רוצה לשחק בעברית. כך במשך שבועיים בנה אפליקציה מותאמת לישראל עם מילים בעברית – עם אפשרות אופליין, אופציה למשתמשים להציע מילים חדשות שיתווספו למאגר ואפשרות משחק אקראי ללא הגבלה יומית בשונה מהמשחק המקורי.
הנער הצעיר תכנן להשתמש בה לצרכיו בלבד אך כאשר האפליקציה עלתה לאוויר במאי 2022 הגיעה לאלפי הורדות ללא תכנון מוקדם. מאז התווספו פיצ’רים נוספים ייחודיים לאפליקציה הישראלית ונכון להיום נושאת כ- 20,000 משתמשים.
לוטם הלפרין מייסד אפליקציית מילמילה: “כשהתחלתי לפתח את האפליקציה ידעתי להשתמש רק בשפת קוד c# , היה עליי ללמוד את שאר הפיתוח באמצעות גוגל. לא תכננתי להציע אותה לקהל הרחב אך מסתבר שעניתי על צורך מובהק עבור המון משתמשים לגרסה העברית. אני שמח שהייתה לי ההזדמנות לגרום לאנשים להנות ולחדד את אוצר המילים“.
הצלחת המשחק מסבירה תופעה גדולה הרבה יותר אשר אומרת כי דווקא בעידן דיגיטלי מרובה מסכים ישנו זרם של חזרה למקורות, קהל המשתמשים מציג את הרצון בהנאות פשוטות יותר בעידן הדיגיטלי.