מרצדס חושפת את רכב הקונספט Vision EQXX אשר יהיה מסוגל להגיע לטווח של 1,000 ק״מ בטעינה אחת. הרכב החדש של החברה מזכיר בהמון קווים עיצוביים את רכב הקונספט Vision AVTR שהחברה חשפה לפני כמה שנים, רכב אשר היה בשיתוף פעולה עם מפיקי הסרט אווטאר.
הרכב מציג מספר חידושים אשר בוודאות יגיעו בהמשך לחלק מהמכוניות בייצור סדרתי של החברה כגון ה- EQS החשמלית. מרצדס מתגאה בכך שהיא הצליחה להעלות את מקדם האירודינמיקה של הרכב יחד עם שיפורי תוכנה מתאימים אשר ביחד מביאים לטווח נסיעה גדול.
הטווח הגדול נולד מתוך תכנון הפיזי של המכונית והגדלת היעילות האנרגטית ביחס העברת אנרגיה מהסוללה לצמיגים, יחס של 95% אחוזים. על פי הצהרת החברה הסוללות החדשות תופסות פחות נפח, כ- 50% פחות והקטנה במשקל של 30%. כל הנתונים הלאה הביאו לניצול ארגיה מאד יעיל ברכב ובכך טווח הנסיעה גדל מכ- 680 ק״מ בדגם ה- EQS 450 Plus לסביבות האלף ק״מ.
אלמנט נוסף אשר קיים ברכב הוא הגג הפנורמי אשר משמש גם כקולטי שמש סולריים על מנת להטעין את הרכב מאנרגית השמש. מרצדס טוענת שבעזרת הגג הסולרי ניתן יהיה לקבל עוד 25 ק״מ טווח נסיעה.
גם פנים הרכב עבר מהפיכה ועוצב עם חומרים ביו-טכנולוגיים ואלמנטים טכנולוגיים שטרם נראו. אחד מהבולטים הוא מסך המשתמש אשר נפרש מקצה לקצה כיחידה אחת. בעוד שבדגם ה- EQS התצוגה תופסת כמעט את כול רוחבו של תא הנוסעים והיא בעלת צורה מעוגלת אשר יוצרת חלוקה לאזורי תצוגה שונים, התצוגה ב-EQXX נמתחת לכל רוחבו של תא הנוסעים והפעם היא בצורה מלבנית ונקייה. גם כאן יש חלוקה לאזורי תצוגה שונים המיועדים לנהג וגם לנוסע שלידו.
הרכב Vision EQXX הינו רכב קונספט אשר כנראה לא יגיע בתצורתו הנוכחית לשוק. מה שכן, הרכב מהווה תצוגת יכולות ובדיקת השטח של מרצדס על מנת להבין ולראות אלו מאפיינים אפשר להעביר לרכבים בייצור סדרתי ואלו ניתן לזרוק לפח הרעיונות הלא מוצלחים.