חשיבות השמירה על פרטיות המשתמשים אינה זרה לציבור הרחב, אך נראה כי מודעותם של המשתמשים לפרטיות המידע שלהם הולכת ועולה. מחקר חדש של חברת הסייבר קספרסקי – Kaspersky Data Privacy Heatmap, חושף כי ל- 95% מן המשתמשים השמירה על פרטיות המידע שלהם חשובה באופן אישי, כאשר הם סומכים על ענקיות הטכנולוגיה יותר מאשר על ממשלותיהם בשמירה על הפרטיות.
על פי המחקר החדש של קספרסקי, 49% מן המשתמשים חושבים שהארגונים שיגנו על המידע האישי שלהם בצורה הטובה ביותר הם גוגל ואמזון. מיד לאחריהם ברשימה נמצאת הממשלה עם 47% מן המשתמשים הסומכים על גופי הממשל עם המידע הפרטי שלהם, ו- 45% מהאנשים הסומכים על כך שחברת Apple היא זו שתשמור להם על המידע הפרטי באופן הטוב ביותר. על חברת Facebook סומכים רק 29% מהמשתמשים שנשאלו.
מתוך סך המשתמשים שלקחו חלק במחקר של חברת קספרסקי, עולה כי רק 52% מהם מרגישים שהם שולטים ברמת השליה של ארגונים למידע הפרטי שלהם. כ- 8 מתוך 10 משתמשים הביעו חשש מכך שהמידע האישי שלהם ייפול לידיים הלא נכונות בשנתיים הקרובות, כאשר שני שליש מן המשתמשים חוששים מכך שהמידע שלהם ייגנב וכי יבוצע בו שימוש לרעה.
אלא שחששות לחוד ומעשים לחוד. נתוני המחקר מצביעים על כך שלמרות החשש הרב, הצרכנים לא ממהרים לפעול, כאשר 58% מן המשתמשים מסרו כי יסכימו לכל העוגיות (Cookies) בעת הגלישה באינטרנט בזמן שהם ממהרים. 30% מהמשתמשים יבצעו שימוש באותה הסיסמה עבור כל השירותים, האתרים והאפליקציות.
כמו כן, חושף המחקר כי 70% מהמשתמשים יסכימו לשתף מידע אישי מסוגים שונים – כמו מיקום, מידע רפואי, אנשי קשר וכדומה, אם זה יסייע להם להאיץ את חופשיותם ביציאה ממשבר הקורונה. כמו כן, 45% מהמשתמשים מוכנים לאפשר לחברות לנטר אחר פעילותם באונליין בתמורה להנחות או שירותים, זאת למרות ש- 62% מהמשתמשים מרגישים שארגונים יודעים עליהם יותר מדי.
במחקר Kaspersky Data Privacy Heatmap, השתתפו כ- 8,000 נשאלים ממגוון מדינות שונות באירופה. המחקר בחן כיצד מרגישים המשתמשים הנשאלים באשר לאבטחת המידע האישי שלהם, איומים ודאגות הקשורים לפרטיותם באינטרנט ושליטתם על המידע האישי שלהם.