רכבים אוטונומיים צפויים לנסוע על הכבישים בעתיד הקרוב, זוהי עובדה מוגמרת, השאלה מתי זה יקרה. עד שזה יקרה תעשיית הרכב שוקקת חיים וצוותים שלמים עומלים על הפיתוחים הכי חדשים בתחומים הקשורים לנסיעה אוטונומית.
העתיד האוטונומי מייצר הרבה עבודה למתכננים, מהנדסים, מעצבים וכל מי שיש לו נגיעה בדבר. המחשבה הראשונית תמיד תלך לכיוונים של מנועים, גלגלים, הספקים ומחשבים חכמים שמטפלים בהכל אבל יש עולמות גדולים מסביב הקשורים לרכב. קחו לדוגמא את נושא עיצוב הפנים. הרכב האוטונומי לא יהיה זהה בעיצובו הפנימי למה שאנו מכירים היום. אתם לא תצטכו לשבת בחזית הרכב ולהחזיק הגה (אם בכלל יהיה הגה ברכב), אתם לא חייבים לשבת עם הפנים לנסיעה ואפילו לא חייבים לשבת, אולי לשכב בנסיעות ארוכות? על כל הנושאים האלה מנסים לתת פתרונות והיום לחברות הגדולות יש מחלקות שלמות המנסות למצוא פתרונות יצירתיים לעתיד חדש.
לפני כמה חודשים יצא לנו לשבת ולדבר עם אחד מהמעצבים של חברת BMW וחלק גדול מהשיחה היה בנושא עיצוב הפנים של הרכב האוטונומי. לא דיברנו איתו על מנועים אלא על כורסאות ישיבה. היום אנו נחשפים לתחום חדש שהולך ומתפתח בתחום והוא מערכת הבידור והמידע ברכבי העתיד.
אינטל ו-אולפני וורנר מציגות בתערוכת CES 2019 המתקיימת בימים אלה בארה”ב, שיתוף פעולה מעניין המעניק לנוסעים במכונית האוטונומית חווית תוכן ייחודית, תוכן בידורי שיוצג להם ב-270 מעלות – על החלונות שבצידי הרכב, על קונסולה מרכזית ועל גבי מסכים נוספים ברכב. בעתיד כבר לא נצטרך לנהוג מה שייתן לנו הרבה זמן פנוי להעביר בנסיעה.
הערכה היא שעם הכניסה של מכוניות אוטונומיות תיווצר ״כלכלת נוסעים״ שתתחרה על יותר מ-250 מיליון שעות חופשיות בשנה של נוסעים בערים הגדולות. בדיוק לנישה הזו אינטל מכוונת ומנסה להיות חלק מאד פעיל בכלכלת הנוסעים. אנו מאמינים כי זוהי הסנונית הראשונה של שיתוף פעולה בין חברת חומרה לבין חברת תוכן כאשר הכול מתחבר יחד ברכב שלנו.