הסוף למנועי הבעירה מתקרב: יונדאי הודיעה כי היא סוגרת את מחלקת הפיתוח למנועי הבעירה, בשעה שהחברה עוברת להתמקד ברכבים חשמליים. במשך 40 שנים שענקית הרכב הדרום קוריאנית פיתחה מנועי בעירה פנימיים ששולבו ברכביה, אך נראה שהשנה זה עומד להשתנות. אתר Korea Economic Daily המקומי דיווח כי ראש חטיבת המחקר והפיתוח של יונדאי, Park Chung-kook, אישר את הדיווחים במייל ששלח לעובדים. ״עכשיו זה בלתי נמנע להפוך לחשמליים. חטיבת פיתוח המנועים שלנו היא הישג נהדר, אך אנחנו חייבים לשנות את המערכת, כדי ליצור חדשנות המבוססת על נכס נהדר מהעבר״.
צ׳ונג קונג מתייחס למעבר שהעובדים יצטרכו לבצע מחטיבת מנועי הבעירה לחטיבת המנועים החשמליים, ומאשר כי 12,000 העובדים שנמצאים בחטיבת מנועי הבעירה, לא יפוטרו. ״חוקרים בחטיבת עיצוב המנועים יעברו למרכז עיצוב החשמל. מרכז פיתוח מערכות ההנעה הופך למרכז בדיקות חשמל, בעוד שמרכז פיתוח ביצועי הכוח הופך למרכז פיתוח ביצועי חשמל״
״המשימה המיידית היא לפתח כלי רכב חדשניים שיכולים לשלוט בשוק העתידי. ארגון מחדש יהווה נקודת פתיחה חשובה לשינוי לקראת השנה החדשה״, הוסיף. בעבר יונדאי הסתייגו מלהתחייב למעבר לייצור רכבים חשמליים בלבד, בשעה שהחברה משקיעה משאבים רבים ברכבי תאי מימן, אך היא משקיעה גם ברכבים חשמליים לחלוטין, כמו השקת ה- Ioniq 5. מערך מלא של רכבי Ioniq חשמליים לחלוטין צפוי להגיע בעקבות השינוי של החברה, ובעקבות השקעתה בתחום הרכבים החשמליים. רוב הצופים בתעשייה מסכימים כי הרכבים החשמליים יניעו את כל תחום הרכב בתוך זמן קצר.
מקור: Electrek