חברת Hyundai ו-Kia Corporation חושפות טכנולוגיית צמיגים חדשה המשולבת בשרשרת שלג כדי להקל על השמירה על בטיחות בתנאי נהיגה בחורף. טכנולוגיית הצמיגים המשולבת בשרשרת שלג משתמשת במודולי סגסוגת עם זיכרון צורה הממוקמים בתוך הגלגל והצמיג. מודולים אלה בולטים לפעול כ”שרשרת שלג” כאשר מתקבל אות חשמלי.
שלא כמו שרשראות שלג מסורתיות שמסובכות להתקנה ולהסרה, טכנולוגיה זו תשלוף אוטומטית שרשראות שלג בלחיצת כפתור, מה שיעזור לשפר את הבטיחות בתנאי שלג. חדשנות זו תחסוך זמן מכיוון שהנהגים לא צריכים להעמיס שרשראות שלג; משפר את הבטיחות במקרה של שלג פתאומי וכבד.
“החידוש הזה, שבתקווה יוצג על רכבי יונדאי וקיה מתישהו, משקף את המחויבות שלנו להפוך טכנולוגיות מתקדמות לפתרונות אמיתיים המועילים ללקוחות“, אמר ג’ון מו פארק, ראש צוות פיתוח השלדה המתקדמת. “אנחנו נמשיך לפתח טכנולוגיות המשפרות את הבטיחות והנוחות של כלי הרכב שלנו ומביאות ערך ללקוחותינו.”
טכנולוגיית הצמיגים המשולבת בשרשרת השלג מורכבת ממכלול גלגל וצמיגים הכוללים חריצים רדיאליים במרווחים קבועים עם מודולים העשויים מסגסוגת זיכרון צורה המוכנסים לערוצים אלה.
טכנולוגיה זו מנצלת את היכולת של סגסוגת זיכרון הצורה לחזור לצורתה המקורית כאשר מופעל זרם חשמלי. במהלך נהיגה רגילה, סגסוגת הצורה הממוקמת בתוך הגלגל נדחסת לצורת האות ״L״ ואינה נוגעת עם פני הכביש. כאשר הנהג מפעיל את הפונקציה, מופעל זרם חשמלי, הגורם לסגסוגת עם זיכרון הצורה לחזור לפרופיל המקורי שלה; החומר יוצר צורת ״J״, דוחף את המודול החוצה מהצמיג כדי ליצור מגע עם המשטח, משפר את האחיזה, היציבות והבטיחות בכבישים מושלגים.
הטכנולוגיה מוגשת לפטנט הן בדרום קוריאה והן בארה״ב כאשר יונדאי מוטור וקיה האמריקאיות מתכננות לשקול ייצור המוני של הצמיגים לאחר פיתוח טכנולוגי נוסף, מבחני עמידות וביצועים וסקירות רגולציה.
- הצטרפו אלינו בעמוד הפייסבוק שלנו או בקבוצת הטלגרם לקבלת עדכונים על כל מה שחדש בטכנולוגיה, פנאי וקולינריה.
- מחפשים לרכוש משהו טכנולוגי במחירי מבצע? מוזמנים לעקוב אחרי המדור ״הדילים של הג׳ירפה״ כאן באתר, בעמוד הפייסבוק ובקבוצת הטלגרם.
- גילוי נאות – חלק מהקישורים המפורסמים לעיל הינן קישורים ממומנים. גילוי נאות מלא והסבר מפורט ניתן לקרוא כאן