חברת המחקר הגדולה Canalys מציגה את סיכום הרבעון השני המתייחס לשוק הסיני, עם דגש על התחזקות משמעותית של חמש היצרניות המקומיות הבכירות. הפתעות גדולות לא תמצאו כאן, ואתם בטח מצליחים לנחש מי נמצאת בפיסגה.
על פי המחקר, במהלך הרבעון השני נמכרו בשוק הסיני כ-104 מיליון סמארטפונים לעומת 91 מיליון ‘בלבד’ ברבעון הראשון של השנה, אך ירידה של 8 אחוזים לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה (כ-113 מיליון). חברת וואווי, שממשיכה לצבור כוח בשוק הבינלאומי, נהנית גם ממכירות גבוהות מאוד בבית, עם גידול של 22 אחוזים ושליטה של 27 אחוזים בשוק המקומי, נתון שלא ראינו משום חברה מאז שנת 2011.
במקום השני, בהפרש ניכר, נמצא את OPPO שממשיכה לצמוח, ומיד אחריה ‘אחותה’ VIVO עם צמיחה מרשימה של 30 אחוזים לעומת השנה שעברה, מה שמביא לשליטה של 20 אחוזים בשוק הסיני. במקום הרביעי תמצאו את שיאומי ששומרת פחות או יותר על מספרים דומים גם השנה.
בסך הכל מחזיקות חמש היצרניות הגדולות למעלה מ-90 אחוזים ממכירות הסמארטפונים בסין, גידול חסר תקדים של 73 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתון מעניין לא פחות מגיע מ-Honor, מותג המשנה של וואווי, שמחזיק 55 אחוזים מכל משלוחי הסמארטפונים של הסינית בשוק הביתי.
מקור: Canalys