המותג Nokia, שחזר לחיינו לפני מספר שנים תחת בעלות חדשה, הצליח להרשים את שוק הסלולר עם מכשירים איכותיים במחירים נוחים. אבל לצד כל המחמאות, נשמעו לא מעט ביקורות על האופן בו מוצגים המכשירים, או יותר נכון, מספרי הדגמים המבלבלים.
לדוגמא, החברה הצהירה לא פעם כי ה-Nokia 7.1 שהוכרז באוקטובר האחרון, הוא למעשה שדרוג של ה-Nokia 7 Plus שהוצג בפברואר שנה שעברה, אבל בפועל מדובר במכשיר עם מפרט פחות איכותי ממנו. כלומר, אם לקוח נכנס עכשיו לחנות או מציץ באחד מאתרי המסחר ברשת, ההרגשה היא שה-7.1 מתקדם וחדיש יותר, מה שבפועל אינו נכון. הדברים נכונים גם לדגמים נוספים של החברה.
גם בחברת האם HMD Global מודעים לבעיה זו, ומנכ”ל החברה Pranav Shroff דיבר על כך בראיון שהעניק לפני מספר ימים לאתר Gadgets 360, בו הודה למעשה כי חלוקת השמות מבלבלת מאוד את הצרכנים וכל אסטרטגיית השיווק צפויה להשתנות בקרוב. המנכ”ל הוסיף כי הם צפויים להוריד מעט את השימוש במילה Plus בחלק גדול מהדגמים העתידיים ולהפוך את מספור הדגמים לנוח וברור יותר.