מייד לאחר שמנוע הבינה המלאכותית ChatGPT פרץ לעולם, גוגל נלחצה והחלה להבין כי יש משהו חדש אשר עומד לערער את מעמדה כמנוע החיפוש המוביל. מנוע החיפוש של גוגל הוא הבסיס העקרי של מקורות ההכנסה ומכאן הגיע הלחץ של גוגל. נראה שלראשונה יש מישהו (או משהו) המאיים על מעמדה של גוגל.
על פי דיווח בניו-יורק טיימס מייסדי גוגל, Larry Page ו- Sergey Brin קיימו מספר פגישות עם בכירים בחברה על מנת לדון ב- ChatGPT והסיכון שהוא מביא על לגוגל. פגישות אלו ממחישות עד כמה הלחץ בגוגל גדול היות ועד היום שניהם לא היו מעורבים כך בחברה. משנת 2019 Brin ו- Page נקטו בגישה של חוסר התערבות והשארת הניהול המלא בידי המנכ״ל Sundar Pichai. המצב החמור הביא את המנכ״ל להכריז על ״קוד אדום״ ״Red Code״ בחברה. מצב זה הביא להוצאת מפתחים רבים מהפרויקטים שהם עובדים עליהם כרגע והעברתם לפיתוח מוצרי בינה מלאכותית.
מצב ייחודי זה הביא את גוגל לפתח למעלה מ- 20 מוצרי בינה מלאכותית כולל גרסה מיוחדת של מנוע חיפוש עם יכולות ChatBot. חלק מהמוצרים מיועדים למגזר הצרכני וחלק מיועדים עבור מפתחים. בשוק קיימת הערכה שבאירוע המפתחים השנתי של גוגל, Google I/O אשר יערך בחודש מאי הקרוב, כבר נזכה לראות תוצאות של הפיתוחים החדשים.
לפי הפרסום בניו-יורק טיימס, Pichai אפילו מנסה להאיץ את סקירות אישור המוצרים על ידי מציאת דרך לאפשר לצוותים לבצע סקירות משלהם. לשם כך, החברה יצרה את מה שמכונה יוזמת “Green Lane” כדי לקדם עובדים ש”מנסים להבטיח שהטכנולוגיה תהיה הוגנת ואתית”, לאשר פרויקטים של בינה מלאכותית מהר יותר.
אין מה לומר, שנת 2023 עומדת להביא מהפך בשוק מנועי החיפוש וזמינות המידע.