הרעיון היה נכון, הביצוע כושל. לפני שלוש שנים הוסיפה גוגל למכשירי אנדרואיד את האפשרות לקבל התראות על עסקים ומבצעים, כאשר אתם נמצאים בקרבת מקום, אך בחברה מציינים היום כי “גילו עלייה משמעותית בהודעות לא רלוונטיות עם דגש על ספאם”.
הודעות הדחיפה (Push) שהביאה גוגל למערכת ההפעלה הפופולרית בעולם, זכו אמנם להצלחה רבה אם אתם מבקרים במוזיאון קרוב, אבל מרבית המשתמשים דיווחו על הודעות ספאם שעשו בסופו של דבר יותר נזק מתועלת.
“מטרתנו הייתה להביא תוכן רלוונטי ומרתק למשתמשים – לספק מידע שימושי באופן יזום. מפתחים דאגו לפתח את הטכנולוגיה ולאפשר למשתמשים לקבל מידע על Wi-Fi חינם, מדריכים למוזיאון הקרוב ולוחות זמנים על תחבורה ציבורית. עם זאת, בפועל, נפוץ יותר למצוא הודעות מקומיות לא רלוונטיות ולעיתים גם מטרידות”, אמרו בגוגל.
בסופו של דבר, לאור כל התלונות מצד הלקוחות, החליטה גוגל להפסיק את התמיכה בהודעות בקרבת מקום (Nearby Notifications) ב-6 בדצמבר, ומשתמשים יתחילו לראות את השינוי לקראת סוף השנה האזרחית. מפתחי אפליקציות צד שלישי יכולים עדיין לשלוח התראות קרבת מקום בתוך האפליקציות, אך הוא כבר לא יהיה ברמת המערכת.
מקור: Android