חברת פורד הודיעה רשמית כי היא עומדת לספק את הדגם Ford Explorer לנקודות המכירה כאשר חסרים לו רכיבי בקרה לא קריטיים. משבר השבבים פוגע ביצרנית הרכבים כמו כולם וזה מביא אותה לחשיבה מחדש ופעולות שלא נעשו עד כה.
פורד החליטה לספק את דגמי Explorer לנקודות המכירה כאשר לא יהיה בהם בקרת חימום ובקרת מיזוג עבור החלק האחורי של הרכב. הרכב כן יגיע עם בקרת מיזוג וחימום אשר קיימת בחלקו הקדמי של הרכב אבל השליטה על המיזוג והחימום מחלקו האחורי, ממושב הנוסעים האחורי, לא יפעל. היות ולחברה אין את השבבים הדרושים לכך, הרכב יגיע בלעדיהם.
דגם האקספלורר אינו לבד. גם דגם ה- Fold F-150, טנדר הפיקאפ הפופולרי שלה, יגיע לשווקים ללא מערכת Start & Stop. מערכת Start & Stop אחראית לכיבוי המנוע בעת עמידה ללא נסיעה והנעתו מייד כשמתחילים לנסוע.
פורד הודיעה כי לאחר הגעת השבבים המתאימים, היא תוציא הודעה ללקוחות אשר רכשו את הרכב ותבקש מהם להגיע לנקודות שרות על מנת להרכיב את השבבים החסרים. פורד מעריכה שהשלמת השבבים תהיה במסגרת השנה הראשונה לאחר רכישת הרכב. עוד הוסיפה החברה כי היא תעניק הנחה ללקוחות אשר יסכימו לקנות את הרכבים בתנאים האלה.
בתחילה פורסם כי פורד עומדת לשלוח את הרכבים אל המפיצים שלה כאשר הם בנויים חלקית ולא במצב נסיעה. פעולה זו הגיעה כתוצאה מעומס אשר קיים במפעלי פורד, עומס של מקומות חניה. פסי הייצור של פורד אינם נעצרים עקב מחסור בחלקים מסוימים, שכנראה לא קריטיים, והחברה צריכה מקום רב על מנת לאחסן את הרכבים עד להגעתם של הרכיבים החסרים. על מנת למנוע עומס גדול על מגרשי האחסון של החברה, פורד פרסמה בעבר כי היא תשלח את הרכבים למפיצים במצבם הלא גמור, כאשר הם לא במצב נסיעה ולא במצב מכירה. כעת פורד משנה את ההחלטה והחליטה למכור את הרכבים עם החוסר בחלקים ולהשלימם בעתיד. מן הסתם ברור שהחלקים שחסרים אינם חלקים מהותיים ו/או קשורים למערכות הבטיחות והנסיעה של הרכב.
מקור: The Verge