פייסבוק מתכננת להשיק טאב “חדשות” ייעודי, בו תציע למשתמשים גישה לידיעות חדשותיות מאומתות ממאות גופים, כך מדווח הוושינגטון פוסט. מהלך זה יכניס את פייסבוק לתחרות מול גוגל ואפל, המעניקות כבר זמן רב שירות דומה.
הרשת החברתית הגדולה בוחנת את המהלך כבר זמן מה. וול סטריט ג’ורנל דיווח עוד באוגוסט כי פייסבוק פנתה לכלי חדשות מרכזיים בארה”ב, בהם ABS News, דאו ג’ונס, בלומברג ועוד, עם הצעה לתשלום של עד 3 מיליון דולרים, כדי לקבל רישיון ולהביא את החדשות ישירות למשתמשים באמצעות טאב חדש.
פייסבוק, טוויטר ורשתות חברתיות נוספות, הגבירו בתקופה האחרונה את מאמציהן להילחם בהפצת חדשות כוזבות (Fake News), זאת לאחר שזכו לביקורות מצד משתמשים וגופים רבים. מחקר שנערך מוקדם יותר השנה בארה”ב, מצא כי למעלה מ-60 אחוזים ציינו כי שיתפו מידע כוזב ברשת, והם מעדיפים לקבל חדשות מאומתות דרך הרשתות החברתיות.
רמז נוסף למהלך הקרוב אפשר למצוא בדבריו של מארק צוקרברג, מנכ”ל פייסבוק, שהעיד לפני ועדת השירותים הפיננסיים האמריקאית: “בהמשך השבוע הנוכחי נציג יוזמה חדשה וגדולה סביב חדשות ועיתונות, בה אנחנו משתפים פעולה עם גופים רבים, במטרה להביא עיתונות איכותית”. כעת נשאלת השאלה, האם תשיק פייסבוק את היוזמה החדשה גם מחוץ לארה”ב.
מקור: WashingtonPost