שערוריה רודפת שערוריה ברשת החברתית הגדולה, והפעם תחקיר מקיף המוכיח כי פייסבוק פתחה דלתות ל-150 חברות ענק בשוק לגשת לנתונים ולפרטים האישיים שלכם. אתם מבינים את המשמעות נכון?
עם למעלה מ-2 מיליארד משתמשים והיעדר אלטרנטיבה ראויה, פייסבוק יכולה להרשות לעצמה לעשות בנו כרצונה. אחרי הכל, אם התמכרתם לרשת החברתית, תמשיכו להשתמש בה עד יומה האחרון, או עד שתקום רשת אחרת שתוכל להחליף אותה. את הדברים האלה מנצלת פייסבוק לטובתה, וכמובן עושה מזה כסף. הרבה מאוד כסף.
תחקיר שפורסמם באתר ניו יורק טיימס, שופך אור על הקשר בין פייסבוק לחברות הגדולות בעולם, והפרטים שנחשפו צריכים להדאיג את כולנו. Bing, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, קיבל הרשאה להציץ בכל רשימת החברים שלכם ומשם גם לחברים שלהם. נטפליקס וספוטיפיי קיבלו הרשאה להסתכל לכם בהודעות הפרטיות, אמזון יכולה בקלות לראות פרטים אישיים כולל מספרי טלפון, והרשימה עוד ארוכה.
פייסבוק היא החברה השניה בעולם (אחרי גוגל) שהצליחה לצבור מידע עצום על כולנו דרך האינטרנט, גם אם לא הענקנו הרשאות כלשהן. ככזו, הפכה החברה לא רק יעד להאקרים ואפליקציות מטעות, אלא גם לחברות גדולות המחפשות כל פיסת מידע שימושי.
מנטפליקס נמסר: “במהלך השנים ניסינו להפוך את נטפליקס לחברתית יותר בכל מיני דרכים. דוגמה אחת לכך היא התכונה שאותה השקנו ב- 2014, שאפשרה ללקוחות שלנו להמליץ על תוכניות וסרטים לחברי הפייסבוק שלהם, דרך מסנג’ר של פייסבוק או באמצעות נטפליקס. תכונה זו לא היתה פופולרית ולכן נסגר כעבור שנה. בשום שלב לא קיבלנו גישה להודעות פרטיות של משתמשי פייסבוק, וגם לא ביקשנו רשות לעשות זאת”.