לקראת הבחירות הבאות בארצות הברית, החליטה הרשת החברתית הגדולה בעולם לשנות את כללי הפרסום הפוליטי אצלה. כבר בשנה שעברה שינתה פייסבוק מספר כללים שנכנסו בדיוק בזמן כדי להשפיע על הבחירות האחרונות בישראל. היא קבעה שכל מפרסם חייב לאמת את זהותו ואת המיקום שלו, ואלו יופיעו לכל מי שרואה את הפרסומות.
עכשיו, לפני בחירות 2020, פייסבוק לוקחת צעד נוסף – ודורשת מכל מפרסם הוכחה שהוא אכן מייצג את המפלגה או הארגון שהוא מפרסם. למשל, בפרסומים ממשלתיים או צבאיים יידרשו המפרסמים לספק כתובת אינטרנט עם סיומת ממשלתית או צבאית, ומפלגות או ועדות פוליטיות ידרשו לספק את מספרם בוועדת הבחירות הפדרלית. אחרי כל תהליך האישור, יופיעו הפרסומות עם סימון שמאשר לקוראים שהן אכן מגיעות מהאדם או הארגון שהן מפרסמות, ויאפשר אף לראות את הנתונים שהם סיפקו לפייסבוק כמו מספרי הזיהוי.
פייסבוק לא פוסחת גם על הארגונים והפוליטיקאים הקטנים יותר, ותאפשר להם לפרסם לאחר תהליך אישור שכולל שם, כתובת, אתר, אימייל ומספר טלפון, שיאפשר לפייסבוק לאמת את הזהות. הם יכולים לבחור שלא לספק את אותם נתונים ולפרסם בכל זאת, אך פייסבוק לא תציג את שמם וכך אמינות הפרסום עלולה להיפגע.
הכללים החדשים ייכנסו לתוקף החל מאמצע חודש ספטמבר, ומפרסמים שלא יעדכנו את הפרטים עד אמצע חודש אוקטובר – לא יוכלו להמשיך לרכוש פרסומות עד שיעשו כן.
מקור: theverge