לא רק רכבים חשמליים: מהפכת החשמל מגיעה גם לעולם התעופה, כש- DHL וחברת Eviation הודיעו על צעד ענק בעולם התעופה, והכריזו על מטוס מטען חשמלי. עוד השנה, ענקית המשלוחים צפויה לבחון את המטוס, כשהתחייבה לרכוש 12 מטוסי ״Alice״ שימסרו במהלך שנת 2024. להכרזה של ענקית השילוח האמריקנית יש גם זווית ישראלית, כשהוא מיוצר על ידי אוויאשן הישראלית, הממוקמת בקדימה-צורן. המטוס ״Alice״ יכול להסיע עד 9 נוסעים ולטוס בטווח של 1,000 ק״מ, כששעת טיסה תעלה כ- 200 דולר בלבד. לשם השוואה, עלות הטסה של ססנה 172, מטוס המסוגל להסיע עד 4 נוסעים בתצורה של 2 טייסים ו- 2 נוסעים או טייס ו- 3 נוסעים, עולה כ-250 דולר.
הדגם שמיועד ל- DHL יגיע ללא חלונות ומושבים, כך שהמשקל יחסך לטובת העמסת מטען. על פי הדיווח, גרסת המטען של Alice תכלול טווח של 500 מיילים (800 ק״מ). המטוס כבר זכה לשם ״הטסלה של עולם התעופה“‘ כשהוא מגיע עם סוללה בקיבולת 920 קילוואט/שעה, כשלשם השוואה רכב ה-Tesla מדגם LR (טווח גדול יותר) מגיע עם סוללה של 76.5 קילוואט/שעה. המטוס צפוי לשאת מטען במשקל כולל של 1.2 טון, ו- 30 דקות הטענה יספקו שעה טיסה, עם טווח מרבי של 815 קילומטרים. עוד דווח כי חברת אוויאשן הישראלית העבירה את המטה מישראל לסיאטל, בה גם ממוקם מטה בואינג.
בעוד שענף הרכב צועד לעתיד חשמלי, נראה כי גם ענף התעופה עושה את צעדיו לקראת השימוש באנרגיה ירוקה. אך לא רק זה, למנועים חשמליים יש יתרון מהותי על מנועי בעירה, כשהם לא כוללים חלקים נעים, ושמנים, משמע הם לא דורשים תחזוקה תכופה כמו מנועי בעירה. עוד, חשמל זול יותר מדלק סילוני ולא מזהם כמוהו והם לא מרעישים כמו מנועי בעירה. ״אנו מאמינים בעתיד ללא זיהום״, אמר ג׳ון פירסון, מנכ״ל DHL. ״לכן, ההשקעות שלנו תמיד הולכות אחרי המטרות שלנו, לרבות שיפור טביעת הרגל הפחמנית. המעבר לעולם חשמלי של אמצעי תחבורה ממלא תפקיד מכריע ויתרום משמעותית ליעד הקיימות שלנו – אפס פליטת פחמן״.
מקור: Electrek