היום כל המוצרים נהיו חכמים, רמקול חכם, מנעול חכם, מדפסת חכמה ועוד מגוון מוצרים שהיצרניות החליטו לייצר אותם יחד עם כוח מחשוב. פעמים רבות המוצרים החכמים הם סתם עוד איזה גימיק בארסנל המוצרים של החברה ולא נותנים לנו שום ערך מוסף למעט הכותרת ״חכם״. אבל קיימים מקרים רבים שהבינה המלאכותית, כוח המחשוב והטכנולוגיה המתקדמת יוצרים מוצרים אשר באמת משפרים את חיינו.
אחת הדוגמאות הטובות הם המשקפיים החכמים של אפסון. כאשר גוגל השיקה בעבר את המשקפים החכמים מתוצרתה, שלמעשה היו הראשונים בשוק, רבים תהו מה ניתן לעשות איתם. בסופו של דבר המשקפיים לא הצליחו כנראה בגלל שהמגזר הפרטי לא היה מוכן עדין לקבל את הטכנולוגיה החדשה. במקרה של חברת EPSON, הם לקחו את הרעיון ושידרגו אותו לרמה הבאה, למוצר מוגמר אשר נותן ערך מוסך למשתמש.
משקפי Moverio משתמשים בטכנולוגיה המציאות הרבודה Augmented Reality – AR ומוסיפים למשתמש שכבת מידע על גבי מה שהוא רואה במציאות. המידע אשר מוצג למשתמש אינו חייב להיות רק תמונות. ב- Moverio המשתמש מקבל שכבת מידע המוצגת לו בוידאו ובצליל. לדוגמא חובש הנמצא בשטח מקבל אל מול מה שהוא רואה נתונים והסברים ממרכז שליטה אשר שולח לו מידע רצוי ישירות אל המשקפיים. החובש פנוי עם 2 הידיים שלו לבצע משימות תוך כדי האזנה להוראות והדרכת וידאו בחי אל מול מה שהוא רואה במציאות.
המשקפיים של אפסון Moverio BT-350 הם הדור השלישי של המשקפיים בגרסת הפרו ונם מצויידים במיקרו-מסך Binocular Si-OLED המספק תמונה חדה ומפורטת. חברת סימנס אימצה את הטכנולוגיה החדשה וסיפקה לטכנאים שלה את BT-350 של אפסון. לדברי סימנס המעבר ל- Moverio הביא מהפיכה של ממש. ״בעבר, טכנאי שיצא למשימות שטח היה צריך להתמודד די לבדו עם בעיות או להסתמך רק על שיחות טלפון״, אומר אנטון לאנגר, מנהל הייצור הבינלאומי של סימנס. ״כיום, עם המשקפיים החכמים, העובדים מרגישים שנותן הסיוע נמצא ממש לידם וכל זאת תוך שמירה על כללי הריחוק החברתי. אפשר להעביר להם וידאו וטקסטים, לתייג פריטים בזמן אמת ולצרף הנחיות קוליות. השימוש אינטואיטיבי והתמיכה בטכנאים מתבצעת בין אם הם כרגע בסין או בארה״ב״.
נראה שהטכנולוגיה אשר הציגה גוגל לפני מספר שנים עובדת בצורה מושלמת בתעשייה וכנראה השלב הבא הוא שילובה במגזר הצרכני הפרטי.