לאחר ההכרזה הגדולה על מכשירי האייפון החדשים, והאכזבה מצד חלק גדול ממעריצי המותג, פתחה אפל אתמול (ו’) את המכירה המוקדמת באתר. האם היא תצליח לשמור על היקף מכירות זהה לדגמי השנה שעברה? כרגע נראה שהתשובה שלילית.
חברת המחקר Seeking Alpha מדווחת כי לפחות אנליסט בכיר אחד מציין שהביקוש לדגמי ה-Pro החדשים היה חלש. לאחר ששוחח עם קמעונאים, ציין האנליסט כי “נכון להיום אין זמן המתנה לאייפון 11 פרו ומקס”. כתוצאה מכך, הוא צופה כי מכירות שני הדגמים יהיו נמוכים ב-20 עד 30 אחוזים בהשוואה למכשירים המקבילים בשנה שעברה.
גם מכירות החברה מחוץ לארה”ב עלולות להיות חלשות מהצפוי, בעיקר עקב המחסור בתמיכת 5G באייפונים החדשים, נתון המשפיע מאוד על הביקוש בסין. אתר הקמעונאות הסיני הענק JD.com מדווח כי ההזמנות המוקדמות לגירסת iPhone 11 הסטנדרטית הסתכמו ב-500 אלף לקוחות, נמוכות ב-44 אחוזים לעומת ה-900 אלף שהזמינו בשנה שעברה את ה-iPhone XR.
האם חלפה התקופה בה ראינו מאות לקחות מחכים בתורי ענק סביב חנויות אפל בפתיחת המכירות? עדיין מוקדם להסיק מסקנות, אך הביקורות על היעדר חידושים משמעותיים, וההרגשה כי החברה בסך הכל “מיישרת קו” עם יצרניות אנדרואיד, עלולה לפגוע מאוד במכירות הדגמים החדשים, ולא נתפלא אם בסופו של דבר נראה גם ירידת מחירים.
מקור: phonearena