כלמוביל מרצדס משיקה בישראל את ה- GLC החדשה יחד עם תוכנית אחריות מורחבת חדשה ל-4 שנים ללא עלות. בתקופה האחרונה נדמה כי כל מה שמושק בישראל הינם רכבים חשמליים אבל שוק רכבי הבנזין עדין חי ובועט. מרצדס הצהירה בעבר כי החל משנת 2029 כל דגמי מרצדס יהיו חשמליים ועד אז ממשיכים להגיע רכבי בנזין לשוק.
מרצדס מובילה את שוק רכבי היוקרה כאשר היא מציגה צמיחה קבועה במכירות. בשנת 2020, שנת הקורונה, החברה מכרה 2749 רכבים שזה היווה ירידה של 4 אחוזים לעומת השנה הקודמת. לאחר מכן בשנת 2021 נמכרו 3401 רכבים (גדילה של 24% אחוזים) והשנה היא מציגה עליה נוספת, עליה של 19% אחוזים, עם מכירות של 4049 רכבים. כחלק מהתהליך למעבר לרכבים חשמליים רואים שמגוון הדגמים המחושמלים (פלאג-אין וחשמליים) רק גודל בחברה. אם בשנת 2019 נמכרו 363 רכבים מחושמלים, בשנת 2022 החברה הגיעה למכירות של 1528 רכבים מחושמלים.
כיום היצע החברה של מכוניות חשמליות כולל את סדרות EQS SUV, EQS, EQE SUV, EQE,EQC, EQB ו- EQA.
מן הסתם, החברה עדין מוכרת רכבי בנזין וכעת משיקה בישראל את ה- GLC החדשה אשר תגיע בשלוש גרסאות הנעה ובמגוון רמות גימור. מבחינת עיצוב, ל-GLC קו עיצוב מודרני השומר על איזון בין אלגנטיות וספורטיביות. קו האורך צמח ב-6 ס”מ ל-471.6 ס”מ כשהפרופורציות המדויקות נשמרו על ידי הגדלת בסיס הגלגלים ב-1.5 ס”מ ל-289 ס”מ. בנוסף, נפח תא המטען ב-70 ליטר לעומת הדור היוצא לנפח של 620 ליטר בדגמי הבנזין.
עיצוב תא הנוסעים נעשה על פי תכנון הפנים של ה-S קלאס כשהדשבורד נעשה בהשראת עולם התעופה, וכולל את מערכת ה-MBUX בעלת המראה המרחף ושני מסכים צבעוניים ברזולוציה גבוהה במיוחד עם יכולת שליטה באמצעות מגע או מערכת קולית. מבחינת ביצועים ויעילות, ל-GLC החדשה אווירודינמיות עם מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.29CD, שיפור משמעותי לעומת הדור היוצא שרשם נתון של 0.31CD.
לכך נוספו שדרוגים במראות צד, בקרת זרימת אוויר, סנפירים אווירודינאמיים לבתי הגלגלים, חיפוי אווירודינמי תחתי וחיפוי אווירודינמי למערך המתלים המתקדם, עם מתלה קדמי חדש לחלוטין בעל ארבעה חיבורים לכל גלגל ומתלה אחורי רב חיבורי היושב על תת שלדה מבודדת להפחתת רעידות ורעשי כביש. מפשק הסרנים הוגדל ב-6 מ”מ מלפנים ו-23 מ”מ מאחור כדי לשפר את היציבות.
גרסת הפלאג-אין הייבריד של מרצדס GLC מצוידת במתלי אוויר אקטיביים AIRMATIC המשנים את רמות השיכוך והריסון בהתאם לתנאי הדרך ולמצב הנהיגה הנבחר/ השדרוג האווירודינמי מאפשר לשפר את יעילות מערכת ההנעה ולהשיג חתימת רעש נמוכה במיוחד בתא הנוסעים.
כמו כן, כחלק מ-Engineering Package מתוקנת בדגם GLC300e מערכת היגוי אחורי אקטיבי, שבמהירויות שמעל 60 קמ”ש מופנים הגלגלים האחוריים בכיוון הפניה כדי לשפר את הזריזות ולספק יציבות משופרת בפניות מהירות.
מבחינת בטיחות, כל דגמי מרצדס מצוידים בחבילת Package Plus Assistance Driving, הכוללת את כלל מערכות הבטיחות המתקדמות של מרצדס. תכנון מתקדם של מרכב בעל קשיחות גבוהה ואזורי ספיגה בשילוב מערך ההגנה הפאסיבית הכולל את מערכת Pre Safe המשודרגת בנוסף למערך ההגנה האקטיבית מורכב ממערכות בטיחות וסיוע לנהג המסתמכת על מערך מקיף של מצלמות, רדארים וחיישנים היקפים.
בנוסף, כחלק ממדיניות האחריות וחווית השירות, יוצאת כלמוביל מרצדס במהלך של אחריות מורחבת ללקוחותיה. במסגרת זו תציע החל מה-1/1/23 שנת אחריות נוספת ללא עלות. שנת האחריות הרביעית כוללת את כל דגמי מרצדס הינה מורחבת ומלאה ללא החרגות עד ל- 100,000 ק”מ.
להלן רשימת הדגמים ומחיריהם בישראל:
דגם GLC200
- רמת גימור Premium במחיר של 470,000 שקלים
- רמת גימור Platinum במחיר של 510,000 שקלים
- רמת גימור Premium AMG Line במחיר של 510,000 שקלים
- רמת גימור Platinum AMG Line במחיר של 550,000 שקלים
דגם GLC300
- רמת גימור Premium במחיר של 510,000 שקלים
- רמת גימור Platinum במחיר של 550,000 שקלים
- רמת גימור Premium AMG Line במחיר של 550,000 שקלים
- רמת גימור Platinum AMG Line במחיר של 590,000 שקלים
דגם GLC300e
- רמת גימור Premium במחיר של 550,000 שקלים
- רמת גימור Platinum במחיר של 590,000 שקלים
- רמת גימור Premium AMG Line במחיר של 590,000 שקלים
- רמת גימור Platinum AMG Line במחיר של 630,000 שקלים