עולם החינוך של ימינו בוחן את תפקידה של בינה מלאכותית ואת השלכותיה העתידיות על כל המערכת.שימוש ברובוטים בכיתות כבר אינו חדש. הוראת רובוטים שימשה במזרח התיכון, באסיה ובארה”ב. בשנים האחרונות, כמה בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים כבר משתמשים בטכנולוגיה כדי לחזק את ההוראה באנגלית, ע”י שילוב רובוטים דוברי אנגלית.
משרד החינוך ביפן מתכנן פרויקט פיילוט בהיקף של כ-250 מיליון ין (227,000 דולר) כדי לשפר את השפה האנגלית של התלמידים היפנים. ובשנה הבאה, רובוטים דוברי אנגלית יסייעו ב-500 כיתות כדי לשפר את כישורי האנגלית. בבית ספר יסודי בפינלנד כבר שולב רובוט בשם Elias כמורה לשפה החדשה. Elias הוא אחד מארבעת הרובוטים בתוכנית פיילוט שמסוגל להבין ולדבר 23 שפות.
שימוש בטכנולוגיה זו מאפשרת לזהות רמת האנגלית של כל תלמיד ולהתאים תכנית לימוד לכל אחד ואחד. מטרת פרויקט הפיילוט היא לראות אם הרובוטים האלה יכולים לשפר את איכות ההוראה. רובוט בכיתה זאת רק דוגמה אחת, וכבר עכשיו מתכננים שילובים נוספים של בינה מלאכותית בתחום ההוראה.
מקור: scmp