השוק הסיני נמצא במגמת האטה, כך מדווח משרד התעשייה והטכנולוגיה של סין. על פי הנתונים, מכירות הסמארטפונים ירדו ב-11.7 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וכמו כן נרשמה ירידה חדה של 19.7 אחוזים ביחס לרבעון השני של השנה.
אנליסטים הזהירו מספר פעמים בעבר כי השוק הסיני נמצא ברוויה, ונראה כי התחזיות אכן מתממשות. בחודש שעבר (ספטמבר), הושקו 95 מכשירים חדשים בסין, 26 אחוזים פחות מהתקופה המקבילה בשנה שעברה, ו-65.5 אחוזים פחות ביחס לרבעון הקודם. מתחילת 2018 הושקו בסין 635 דגמים חדשים.
מאז תחילת השנה נמכרו בסין למעלה מ-305 מיליון סמארטפונים חדשים, ירידה של 17 אחוזים לעומת שנה שעברה. מתוכם למעלה מ-276 מיליון מכשירים היו ממותגים מקומיים, והשאר בינלאומיים.
אם בעבר נתנו הלקוחות סיכוי ליצרניות הקטנות, הרי שהיום למעלה מ-92 אחוזים מהדגמים הנמכרים הם של החברות הגדולות, בהן נמצא את וואווי, שיאומי, אופו, סמסונג ואפל – גידול של 8 אחוזים לעומת השנה שעברה.