יקבי כרמל מרחיבים את פורטפוליו המותגים ויוצאים בשיתוף פעולה, במסגרתו יפיצו את בירה ג’מס (Jem’s Beer Factory) – מותג קראפט בירה ישראלי.
מבשלת ג’מס הוקמה בשנת 2009 על ידי ג’רמי (Jem) וולפלד ו-דניאל אלון, שעלו לארץ מארצות הברית במטרה להקים מבשלת בירה ישראלית, וחברו ל-דרור ארז, שהגיע מעולם המסעדנות וחיי הלילה של תל אביב. בהמשך, הקימו את מתחם הבילוי של המבשלה בפתח תקווה. כיום, עם 15 מקומות ברחבי הארץ, וסניף דגל חדש בבניה, הקבוצה מייצרת פורטפוליו עשיר של 12 סוגי בירה קראפט.
מותג הבירה ג’מס, מצטרף לפורטפוליו מותגי הבירות של יקבי כרמל, הכולל כיום את אלכסנדר ו-קרומבאכר.
לפי נתוני IWSR, לשנת 2020 היקף הצריכה של הבירות בארץ מוערך ב-122 מיליון ליטר. המספר הזה משקף צריכה של 17 ליטר בירה למשק בית בממוצע בשנה (סגרמטה: מאפייני קניה קטגורית בירה, גודל סל כמותי בליטרים, 2020), בשוק ששומר על יציבות מבחינת היקפי הצריכה השנתית ובצמיחה של כ-3.5% ברמה רב שנתית.