חברת המחקר Canalys מפרסמת את נתוני המכירות באירופה של יצרניות הסמארטפונים לרבעון השני של השנה, מהם עולה כי יש מנצחת אחת ברורה – סמסונג. הקוריאנית מחזיקה נתח שוק של למעלה מ-40 אחוזים, הגבוה ביותר בחמש השנים האחרונות.
חברת המחקר מציינת כי סמסונג שלחה לשוק האירופי 18.3 מיליון סמארטפונים במהלך הרבעון השני, מתוכם למעלה מ-12 מיליון הם מסדרת Galaxy A המצליחה. למעשה, דגמי סדרת Galaxy A לבדם מכרו באירופה יותר מכל יצרנית אחרת. בהחלט מרשים.
המספרים המרשימים של סמסונג קשורים באופן ישיר לירידה החדה של וואווי באירופה, הנובע בעיקר מהחרם האמריקאי המתוקשר. חברת המחקר הסבירה כי סמסונג מהווה כיום אלטרנטיבה יציבה יותר בעיני הקמעונאים והמפעילים הסלולריים, ואלה מעדיפים לקדם את מוצרי החברה הקוריאנית.
נתח השוק של וואווי צנח מ-22.4 אחוזים ברבעון השני של 2018 ל-18.8 אחוזים בסוף הרבעון השני של 2019, עם מכירת 8.5 מיליון יחידות (לעומת 10.1 מיליון בתקופה המקביל אשתקד). חוסר הוודאות סביב הענקית הסינית, והעובדה כי ייתכן ולא תוכל להשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד, עלולים לגרום לא נזק רב בהמשך השנה.
יצרנית נוספת שאיבדה נתח שוק גדול באירופה היא אפל, עם משלוח של 6.4 מיליון מכשירי אייפון ברבעון השני, לעומת 7.7 מיליון בשנה שעברה, מה שמביא לנתח שוק של 14.1 אחוזים לעומת 17 אחוזים ברבעון השני של 2018 – ירידה של 17 אחוזים.
המפתיעה הגדולה של הרבעון היא שיאומי הסינית, עם זינוק אדיר של כמעט 50 אחוזים במכירות! החברה קפצה מנתח שוק של 6.5 אחוזים ל-9.6 אחוזים, עם משלוח 4.3 מיליון סמארטפונים לעומת 2.9 מיליון בלבד בשנה שעברה.
במקום החמישי והמכובד מאוד נמצאת HMD Global המחזיקה במותג נוקיה הוותיק. כמו אפל, גם כאן אנחנו רואים ירידה של 17 אחוזים במכירות, מ-1.5 מיליון יחידות ל-1.2 מיליון ברבעון השני של השנה, מה שמשקף נתח שוק של 2.7 אחוזים בלבד.