שלמה מוטורס, יבואנית מותג הרכב החשמלי BYD, מכריזה על תחילת שיווקה של מכונית הספורט סדאן החשמלית, BYD SEAL. זוהי המכונית השנייה במשפחת ה- OCEAN יחד עם הדולפין הקומפקטית והדגם החמישי בפרוטפוליו הדגמים של היצרן בישראל.
את ה- Seal ניתן לרכוש בשתי רמות גימור:
- הרכב BYD Seal Design RWD מגיע עם הנעה אחורית וסוללת 82.5 קילוואט/שעה, טווח נסיעה WLTP של 570 ק״מ, 312 כוחות סוס, מהירות מאפס למאה ב- 5.9 שניות וטעינת DC 150kW או AC 11kW.
- הרכב BYD Seal Excellence AWD מגיע עם הנעה כפולה וסוללת 82.5 קילוואט/שעה, טווח נסיעה WLTP של 520 ק״מ, 530 כוחות סוס, מהירות מאפס למאה ב- 3.8 שניות וטעינת DC 150kW או AC 11kW.
מסגרת האחריות לרכב היא שש שנים או 150,000 ק״מ. שמונה שנים או 200,000 ק״מ על הסוללה ושמונה שנים או 150,000 ק״מ על המנוע החשמלי והבקר.
דגם ה-AWD חמוש הן במערכת בולמים אדפטיבית וכן במנגנון ה-ITAC, סימול ל-Intelligent Torque Adaption Control System שבאחריותו לווסת את הכוח שמוזרם לגלגלים, על מנת לתגבר את היציבות הכיוונית ולאזן את כוחות הבלימה בכל סרן. המנגנון מאפשר לנהל את 530 כוחות הסוס שעומדים לרשותכם בבטיחות מרבית. בשני הדגמים בקרת בלימה משופרת והיגוי בעל שני מצבים – נוחות וספורט, האחרון משנה את תגבורו ומחדד את הדיאלוג בין הנהג לכביש.
רמת גימור Design תעלה 216,990 שקלים כאשר רמת גימור Excellence תעלה 233,990 שקלים. לא כולל אגרת רישוי של 558 שקלים וקיימת תוספת של 5,500 שקלים לצבעים Indigo Grey או Shadow Green.
ה-SEAL מבליטה את שפת העיצוב המקורית של BYD, המגשרת בין תפישת המזרח לבין הפילוסופיה המערבית, הן מבחינת פרופורציות והן בפן הטכנולוגי. צוות התכנון של ה-SEAL, בראשו מעצב העל הגרמני וולפגאנג אגר שרטט מראה דמוי קופה עם סיומת זנב פאסטבק, יעילות אירודינמית עם מקדם גרר 0.21, חתימת X בתאורת LED מלאה בחזית וקורת תאורה אסתטית בדלת תא המטען הנסגרת בשני פנסים גדולים, גג פנורמי (קבוע), פגוש קדמי בעל שני שברונים בתחתיתו וחישוקי 19 אינץ’ (סטנדרטי בשתי הגרסאות) על צמיגי 235/45 של קונטיננטל.
בדומה לקו החיצוני האלגנטי, חווית הפנים מאופיינת בגישה מינימליסטית, עם דגשים ספורטיביים והנדסת אנוש גבוהה. ה-SEAL מצוידת בתא נוסעים מהודר, ייצוגי, מבודד מרעשים (זגוגית כפולה) מרווח, מואר ובעל איכויות גימור מוקפדות. שתי הגרסאות מגיעות עם מושבים מרופדי עור קדמיים ואחוריים, נינוחים, תומכים ונעימים; בשורה הקדמית שליטה 4-כיוונית על נוחות, מיזוג וחימום (גם במושב הנוסע) ומסביב דיפוני אלקנטרה שמעניקים לתא הנוסעים תחושת פרמיום.
כמו הדולפין, מבוססת SEAL על רצפת ה-E-platform 3.0 וכשירה לקלוט מנעד של סוללות ומנועים חשמליים למגוון צרכים, היום ובעתיד. זוהי המכונית הראשונה מסוגה שתוכננה מיסודה לרתום את טכנולוגיית סוללות הלהבים (בלייד) עבור בטיחות פסיבית וכן רווחת הנוסעים. טכניקת ה-CTB, ראשי תיבות ל-Cell to Body Tech מאפשרת לה לעמוד בפני כוחות פיתול תובעניים, מעבה את הממד הפסיבי בזמן תאונה ומשדרגת את תחושת החלל בתא הנוסעים. ה-SEAL נגזרת מסגמנט D עם מקום לחמישה נוסעים ורצפה שטוחה ובעלת תא נוסעים רחב ידיים, מפואר ואיכותי שכורך יוקרה באמצעות מרקמים וגימורים איכותיים וחשיבה על פרטים קטנים ופונקציונליות. אורכה מקצה לקצה עומד על 4.8 מטרים, רוחבה 1.875 מטרים, גובהה 1.46 מטרים, ובסיס הגלגלים הינו מהגדולים בפלח – 2.92 מטרים. תא המטען בתצורה נפרדת של 4+1, מציע חלל אחסון עמוק ושימושי עם נפח של 400 ליטרים מאחורי השורה השנייה ועוד 53 ליטרים לאכלוס כבלי טעינה או חפצים בחזית.
בזכות ניסיון עשיר בפיתוח סוללות ורכיבים אלקטרוניים מזה קרוב ל-30 שנה, ה-SEAL היא פרי מחשבה של BYD; כמעט 75% מהמכללים הינם תוצרת עצמית. היא המכונית היחידה בקבוצתה המשלבת את שיטת ה-8 ב-1 בשרשרת האספקה שמביאה למיטוב אזור המחיה הפנימי והיבטי הנהיגה; מערכת ההינע, תיבת ההילוכים, המטענים והבקרות משולבים באריזה אחת לאופטמיזציה טכנולוגית במחיר נגיש.
לא משנה באיזו גרסה תבחרו, תגלו כי ה-SEAL מנטרלת את חרדת הטווח בזכות סוללת ה-LFP (ליתיום פוספט) עם בקרה תרמית כנגד תנאי מזג אוויר קיצוניים. סוללה זו, שפותחה כחלק אינטגרלי מהמבנה ו”הכלוב הבטיחותי” של ה-SEAL דחוסה בשיטת הלהבים בתחתית הפלטפורמה ומעמידה את ה-SEAL על משקל יחסית נמוך, כולל של 2.1-2.2 טון (תלוי בגרסה). צריכת החשמל היא 16.6 קילוואט/שעה בדגם ה-RWD ו-18.2 קילוואט/שעה לכל 100 ק”מ בדגם ה-AWD.
שני הדגמים מבטיחים נסיעה למרחקים ארוכים עם טווח נסיעה מירבי שנע בין 520 ועד 570 קילומטרים בהתאם לגרסה. מערכת הטעינה, שכוללת בין היתר גם טכנולוגיית פריקה כלפי חוץ לטעינת מכשירים אלקטרוניים (כבל מסופק בדגם ה-AWD), מאפשרת להזין מתח חשמלי ישיר DC של עד 150 קילוואט במסופים מהירים ולהחזיר לסוללה מ- 30%-לכ- 80% בפרק זמן של 26 דקות בלבד. טעינה במסוף ביתי AC 11 קילוואט.
כראוי לרכב המציע אווירת פרמיום במחיר נגיש, רשימת האבזור SEAL ארוכה עם גג פנורמי קבוע בגודל 1.9 מ”ר, ידיות נסתרות בגוף המרכב, מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים, דיפוני אלקנטרה, תאורת LED מלפנים ואחור, “HI BYD” לתפעול קולי ברכב, עדכון גרסה מרחוק למערכות הרכב (OTA), טכנולוגיית Vtol ו-“BYD APP” לתפעול ושליטה מרחוק במערכות הרכב, מערכת מדיה ראשית עם צג ראשי 15.6 אינץ’ מסתובב על צירו, תאורת אווירה דינמית, כרטיס NFC לפתיחה ונעילה המכונית, בלם אוטומטי בעת עמידה ממושכת, צמד משטחים סלולריים לטעינה אינדוקטיבית, שליטה מלאה מגלגל ההגה על שמע ומידע בלוח המחוונים, בקרת נהיגה עם ארבעה מצבי כיול: נורמל, אקו, שלג ומצב ספורטיבי המשפיע על המערכת למיקסום ביצועים. עוד, בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע ושקעי USB מלפנים ומאחור. רמת גימור EXECELLNCE מוסיפה גם תצוגה עלית. מערכת המולטימדיה, המוכרת מדגמי המותג, מבוססת צג ראשי מסתובב על צירו (אנכי/אופקי) בגודל 15.6 אינץ’ מקושר אל לוח מחוונים LCD דיגיטלי מלבני בגודל 10.25 אינץ’. מערכת ההפעלה, עם קישוריות סלולרית דור 4 מאפשרת ממשוק אלחוטי עם טלפונים חכמים (אנדרויד/אפל) להתחברות מהירה והפעלה של כל האפליקציות החיוניות (וויז, ספוטיפיי) בנגיעה או דרך סייענית קולית. לחובבי הצלילים, נכונה הרפתקה ווקאלית מענגת, שכן ה-SEAL מוצעת כסטנדרט עם מערכת שמע של חברת האודיו הדנית DYNAUDIO ותריסר רמקולים.
ה-SEAL מציעה מעטפת בטיחותית מלאה כשזה נוגע לשמירה על היקר לכם מכל, ואורזת את היושבים מאחורי קו הגנה מתוחכם. זו כוללת בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, בקרת בלימה בשעת חירום לרבות בעת נסיעה לאחור והתרעה על תנועה צולבת, אזהרה מפני פתיחת דלת מסוכנת, מרכוז נתיב אוטומטי, בקרת ניטור שטח נסתר במראות הצד, מצלמות היקפיות 360 מעלות, תאורה אדפטיבית ו-תשע כריות אוויר. ל-SEAL חמישה כוכבי ריסוק במסגרת מבחני Euro-Ncap. כמו כן, ל-SEAL ציון בטיחות 8 המירבי של משרד התחבורה בישראל.
- הצטרפו אלינו בעמוד הפייסבוק שלנו או בקבוצת הטלגרם לקבלת עדכונים על כל מה שחדש בטכנולוגיה, פנאי וקולינריה.
- מחפשים לרכוש משהו טכנולוגי במחירי מבצע? מוזמנים לעקוב אחרי המדור ״הדילים של הג׳ירפה״ כאן באתר, בעמוד הפייסבוק ובקבוצת הטלגרם.
- גילוי נאות – חלק מהקישורים המפורסמים לעיל הינן קישורים ממומנים. גילוי נאות מלא והסבר מפורט ניתן לקרוא כאן
- מדור הטלוויזיה מפורסם בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. לרשימת תכני הסטרימינג בישראל: tinyurl.com/streaming-schedule
- ט.ל.ח