לרגל שנתיים של פעילות בישראל, חברת Bird חושפת נתוני שימוש בשוק הישראלי. על פי החברה כ- 5.5 מיליון נסיעות בוצעו עם הקורקינטים שלה כאשר 3.5 מיליון בוצעו רק השנה. עוד מדווחת החברה כי 30 אחוזים מכלל הנסיעות מתבצעות בשעות השיא בין השעות 08:00-10:00 ובין 17:00-19:00. יניב ריבלין, מנכ”ל החברה, חושף כי כלל הנסיעות בוצעו ע”י 350 אלף רוכבים שונים, כאשר לפני שנה בדיוק דיווחה החברה על 2 מיליון נסיעות.
עוד עולה מנתוני החברה כי חלה עלייה של 20 אחוזים באורך הנסיעה הממוצע, כאשר זמן הנסיעה הממוצע עומד על 12 דקות. בנוסף, מיום סיום הסגר חלה עלייה של 60 אחוזים בשימושים לכל כלי. כמו כן, בחברה חושפים כי עד כה בוצעו נסיעות במרחק כולל של כ- 10,000,000 ק”מ, כאשר אורכה של נסיעה ממוצעת הינה כ- 2 ק”מ.
במהלך משבר הקורונה, המשיכה החברה לפעול במהלך כל ימי הסגר. בנוסף, יזמה החברה מספר מהלכים בולטים כדי לתמוך בצוותים הרפואיים ואיפשרה נסיעות ללא עלות לצוותים החיוניים במהלך הסגר, וכן יזמה שיתוף פעולה עם איחוד הצלה המאפשר למתנדבי הארגון להגיע לכל זירה ולטפל בנפגעים במהירות וביעילות.
לאחרונה השיקה החברה תוכנית תמחור חדשה בשם “frequent flyer” – תכנית הרוכב המתמיד של Bird המעניקה לרוכבים הנחות לרכיבה. רוכבים מצטרפים באופן אוטומטי לתכנית כאשר הם מבצעים מספיק נסיעות בפרק זמן של 28 יום רצופים. בחברה מספרים כי המהלך נולד מתוך ההבנה לאחר שנתיים ברחוב הישראלי, ציבור הרוכבים למד את היתרונות הברורים הקיימים בכלים השיתופיים ומבצע בהם שימוש באופן קבוע ושוטף, תכנית הרוכב המתמיד הינה הדרך של Bird להגיד תודה לאותם רוכבים ולהפוך את הנסיעה למשתלמת אף יותר.
טראוויס ואן זנדן, מייסד Bird: “שנתיים לאחר כניסת Bird לתל אביב, אנחנו נשארים צנועים, אסירי תודה וממשיכים להתפעל מהצורה שבה תל אביב אימצה את הקורקינטים השיתופיים. אנו מודים לשותפים שלנו בעיריית תל אביב על המדיניות המתקדמת והחשיבה לעבר העתיד שמאפשרת לתושבי העיר להשאיר את המכונית בבית ולהפוך את תל אביב לעיר נוחה למחייה עבור כולם“.
יניב ריבלין, מנכ”ל Bird ישראל: “ישראל היא מדינה מדהימה שאימצה את תחום המיקרו מוביליטי השיתופי לחיקה במספרים עצומים. הפתרון התחבורתי שהבאנו לישראל מאפשר ליותר ישראלים לזנוח את הרכב הפרטי ולעבור להתנייד בדרכים חכמות יותר. אנו מסתכלים קדימה לעבר שנת 2025 ומסייעים לרשויות המקומיות להפוך את המרחב העירוני לנגיש יותר עבור כלים שיתופיים, כמו שימוש בדאטה שלנו על מנת לסלול שבילי אופניים במקומות בהן ישנו צורך אמיתי לתשתית מותאמת. ישראל עוברת תהליך פסיכולוגי חיובי שיסייע לנו לשנות את המציאות הפקוקה כפי שאנחנו מכירים אותה כיום. Bird תמשיך להביא את הקידמה לצרכן הישראלי שיודע להעריך מוצר איכותי וטוב“.