בזק מפרסמת את הדוח החמישי למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2018. הדוח, אשר סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי, מבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על האינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה.
לצורך הדוח נערך בין השאר סקר בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב 1300 נדגמים בגילאי 13+ מכלל המגזרים. הסקר כולל קטגוריות שונות המרכיבות את החיים הדיגיטליים של כל אחת ואחד מאתנו. הסקר ונתוני התשתיות שנאספו ממערכות בזק בצרוף אנליזה של נתוני השוק, משקפים תמונת מצב של החיים בישראל בעידן הדיגיטלי לשנת 2018.
מהדוח עולה כי בסוף שנת 2018 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.6 מיליון. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-8 גיגה בממוצע ביום, עליה של 30% תוך שנה אחת בלבד. 36% מבני הנוער משלמים על מוסיקה. תחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר 71% מגבים תמונות וסרטונים ושומרים מידע על גבי הענן. להורדת הדו”ח המלא לחצו כאן (קובץ PDF).
עיקרי הדו”ח:
- בכל בית מורידים בממוצע קבצים בנפח של כ-240 גיגה בחודש, עליה של 30% תוך שנה אחת בלבד
- Fake News זה כבר Old News: ירידה בצריכת חדשות ברשתות החברתיות. לעומת זאת, 50% חושבים שהפוסטים והציוצים של עיתונאים ברשתות החברתיות הם אמינים.
- אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני נוער עם 88% משתמשים לעומת 61% בפייסבוק
- מותה של הרשת החברתית: הפייסבוק משתנה מחברתית לקהילתית:89% חושבים שהקהילות בפייסבוק הן מקור שימושי ויעיל
- הנוער חי בסטורי: 61% מעלים מידי שבוע סטורי באינסטגרם. 21% מעלים כל יום. לעומת זאת, 75% מהמבוגרים לא יודעים בכלל מה זה אומר
- השיימינג בעלייה, אבל הנוער מנסה למגר אותה: 67% נחשפו גם השנה לתופעת השיימינג, אבל כרבע מהנוער דיווח שהוא מוחק את המידע ולא מעביר או משתף
- אמיצים ברשת: 15% מכלל בני הנוער שיחקו במשחק אומץ ברשת השנה או מכירים מישהו שהתנסה
- ההורים איבדו שליטה: שליש מההורים מאפשרים זמן מסך לילדים מתחת לגיל שנה. 43% לא מגבילים כלל את זמן המסך של ילדיהם וכתוצאה מכך הילדים נמצאים מול מסכים במצטבר יממה בשבוע! 30% מההורים בכלל לא חושבים שיש חסרון בחשיפה ממושכת למסכים
- מאוהבים בעצמנו? הישראלים מצלמים פחות את הנוף, משפחה וחברים ויותר את עצמם: 27% מצלמים בעיקר סלפי. עלייה של 12.5% לעומת 2015
- בוחרים את ראש העיר ברשת: מרבית הישראלים חושבים שלרשת השפעה רבה על בחירת ראש העיר, ו-40% נחשפו למועמדים ברשות המקומית דרך הרשתות החברתיות
- הנוער לא עוצר בדרך לשירותים: 25% מבני הנוער צופים בתכני וידיאו בשירותים ובאמבטיה
- נטפליקס זה בסיסי: עלייה באחוז המשתמשים בישראל בנטפליקס.
- קניות באינטרנט זה סטנדרט: 78% מהישראלים כבר קונים ברשת
- 5 יחידות יוטיוב: 92% מקפידים להשתמש ביוטיוב ככלי עזר בלימודים