השקת הגרסה הישראלית של אמזון נקבעה לספטמבר – כך נודע ל-ynet ול”ידיעות אחרונות“. מוכרים ישראלים שפתחו חנות באמזון התבשרו השבוע כי עליהם להיות מוכנים לקראת סוף חודש אוגוסט. עוד נודע, כי בחודש זה תצא אמזון בקמפיין גדול במטרה לעודד ישראלים לרכוש באמזון, בעיקר מסוחרים ישראלים.
עם זאת, בניגוד לציפיות, אמזון לא תפתח בינתיים אתר ייעודי בעברית, ולא בטוח שתעשה זאת בהמשך. הנטייה בחברה העולמית כיום היא לוותר על הקמת אתרים בשפת המקום, אשר גרמו לסוחרים המקומיים כפל עלויות – כיוון שהפעילו חנות באמזון העולמית וגם במקומית. גם לאחר ההשקה, הליך ההזמנה יתבצע באמזון.קום, וגם משך זמן המשלוח מספקים זרים לא ישתנה, ויארך כמה ימים.
מה כן ישתנה? ברגע שהמערכת תזהה כניסה מכתובת IP ישראלית, היא תקפיץ ללקוח, בקטגוריה שבה הוא מחפש מוצר, את הסוחרים הישראלים, שיזכו כעת לקידום ברשת. ככל הנראה, בעת הכניסה לחנות של סוחר ישראלי, יוכל הצרכן להמיר את השפה והמטבע לעברית ולשקלים.
לדברי אנשי קמעונאות, החברה מחכה שיהיו לפחות 100 מוכרים ישראלים דרכה. “הם חייבים להשיק עם הרבה שחקנים, אחרת הם ייכשלו כמו באוסטרליה. שם הצרכנים העדיפו לקנות באמזון.קום, שבסוף נחסם”, אמרו. מותגי האופנה בארץ עדיין יושבים על הגדר, אבל מחסני חשמל, פוג’יקום ובאג כבר בפנים, וגם חברות הנעלה, צעצועים וספקי מזון יבש, מוצרי תינוקות וחיתולים, בוחנים כניסה.
עוד נודע כי חברות שינוע מקומיות נערכות להציע שירותים לסוחרים הישראלים באתר. כך, חברת השילוח אוריין הקימה מחסן לוגיסטי לפי הדרישות של אמזון והתקשרה עם גט, וזו תשלח עבור סוחרי גוש דן חבילות מאמזון בתוך יום, ותאפשר לדרג באפליקציה שלה את השירות של מסירת החבילה. בנוסף, חברת השילוח UPS יחד עם חברת eCommunity, שמלווה חברות שרוצות להקים חנות באמזון, פתחו מרכז לוגיסטי ייעודי שישמש חברות שמוכרות באתר,
כיוון שבשלב הראשון לפחות אמזון לא תספק מחסנים משלה לפעילות בארץ, בשתי החברות מקווים שבהמשך היא תבחר להשתמש במחסנים האלו כמחסניה.
מקור: ynet