ענקית הטכנולוגיה הסינית נבלמה כשהממשל האמריקני הורה על סנקציות חדשות שפוגעות ביכולות של וואווי להשיק את המוצרים שלה ברחבי העולם. בשנה האחרונה וואווי התחילה לעשות מעבר לעולמות הסמארטפונים גם פיתוח תוכנה לרכבים חשמליים. הענקית הסינית פעלה ליצור שותפיות עם יצרניות רכב, כשהיא מציעה את פתרון התוכנה HarmonyOS, כמערכת הפעלה לכלי רכב חשמליים. כעת מדווח כי החברה הראשונה שתביא את מערכת ההפעלה של וואווי למכונית שתושק בקרוב, היא המכונית Aito M5 שתגיע לצרכנים כבר בפברואר 2022, לאחר חגיגות ראש השנה הירחי בסין.
על פי הדיווח של Richard Yu, מנכ״ל ומנכ״ל קבוצת העסקים הצרכנית של וואווי ויחידת הרכב החכמה, הרכב Aito M5 שנוסע גם על בנזין וגם על חשמל, יספק טווח גבוה יותר משל ה- Model Y של טסלה. מדובר ברכב היברידי שמסוגל לנסוע על חשמל בלבד, אך כשהחשמל אוזל, המנוע בנזין נכנס לפעולה וכך הרכב מספק טווח נסיעה גדול יותר. מחיר ה- Aito M5 יעמוד על 39 אלף דולרים, כשהוא נמוך בכ- 5,000 דולרים מה- Model Y של טסלה. ה- M5 כולל זכוכית דו-שכבתית חסינת רעש לחווית נהיגה משופרת, כשהוא מיוצר על ידי היצרנית הסינית Aito.
על פי הדיווחים, שילוב מערכת ההפעלה HarmonyOS של וואווי, יאפשר גם להטמיע אינטגרציה עם המכשירים של וואווי. כך לדוגמה, השעון החכם יכול לשמש כמפתח לרכב. היצרנית הסינית כל הזמן משווה את הרכב הזה לטסלה בצורה שאינה ברורה עד הסוף. רכבי טסלה חשמליים לחלוטין בעוד שהרכב הזה היברידי ומשלב מנוע בנזין יחד עם מנוע חשמלי. ההשוואה של וואווי אינה ברורה אבל מובנת כי כולם מסתכלים על טסלה כמובילת שוק הרכבים החשמליים.
הרכב צפוי להיות מושק בסין בלבד, כשכאמור, המשלוחים הראשונים יגיעו ללקוחות בפברואר 2022. בשלב זה לא ברור האם יושק בעולם, אך במידה ונראה אותו בישראל, הוא יימכר תמורת מחיר כפול, של כמעט 80 אלף דולרים, וזאת בשל המסים שחלים על כלי הרכב בישראל.
מקור: GizmoChina