בענף השיווק כדאי להפנות תשומת לב נאותה למקום המרכזי של שיווק מותאם לסלולר. בישראל, כידוע, נרשם שיעור חדירה יוצא מן הכלל למכשירים ניידים וסלולריים. אי לכך, נתייחס להלן בהיבטים המרכזיים של שיווק מותאם לסלולר. נתייחס לאסטרטגיות ולגישות שצפויות ללוות את השיווק החכם, בשנים הקרובות.
מדוע חשוב השיווק המותאם לסלולר
שיווק מותאם לסלולר, מסביר משרד פרסום מוביל בישראל, מתייחס לכמה דברים. למשל הוא מכוון לבניית אסטרטגיות והוצאתן אל הפועל, באופן מותאם לשלל מכשירים ניידים (לא רק פלאפונים). גישה זו באה לידי ביטוי למשל בצורך להפוך אתרים לרספונסיביים. הגישה גם באה לידי ביטוי בצורך להפוך את ההודעות או המסרים במייל, למותאמים לפלטפורמות של טלפונים חכמים. יחד עם זאת שיווק מותאם לסלולר נשען למעשה על אסטרטגיה רחבה יותר. למשל, ישנו העיקרון שגורס שכל פניה לקהל היעד שלכם באמצעות מכשירים ניידים, חייבת להיות מעניינת ומרתקת, אינטואיטיבית ומעל לכל – זורמת מבחינת החוויה.
המטרה בשיווק מותאם לסלולר היא לתת מענה לכל האנשים שמסתמכים על הסמארטפונים שלהם כמעט לכל דבר – בין אם גלישה באינטרנט, בין אם קניות אונליין ובין אם פעילות ברשת חברתית. גישת שיווק מותאמת לסלולר שמה דגש על אתגרים והזדמנויות הייחודיים שנובעים מאותם מכשירים ניידים. למשל אופטימיזציה של תוכן ופרסומות בהתאמה למסכים קטנים או הבטחת זמני טעינה מהירים וגם שימוש בתכונות שאופייניות למכשירים ניידים, כמו מיקום ב- GPS לשיווק מבוסס מיקום. עם כל כך הרבה זמן שאנשים מבלים מול הטלפונים ובאפליקציות, החשיבות של אופטימיזציה של חוויית המשתמש בסלולר ברורה.
חוויית משתמש משופרת
שיווק שמתאים לסלולר, כפי שבא לידי ביטוי בעבודה של משרד פרסום אינטרנטי, כולל הרבה מעבר לעיצוב רספונסיבי של קמפיינים או אתרים. השיווק המותאם כולל מיפוי השימוש של הלקוח במכשירים ניידים. איש שיווק מעולה ירצה שכל שלב, החל מחשיפה למותג או התלבטות קניה ועד לתמיכה ברכישה נוחה (וגם תמיכה ולאחר הרכישה), הכל יהיה מותאם לנייד. הדבר בא לידי ביטוי בתכנון ניווט נוח, שיפור תהליכי תשלום, ניהול אפקטיבי של פונקציות ייחודיות לנייד. הכל במטרה ליצור חוויית משתמש מעולה.
התאמה אישית וטכנולוגיות מתפתחות בשיווק מותאם סלולר
התאמה אישית, מסביר משרד פרסום לעסקים קטנים, היא היבט מרכזי שצריך להכיר מקרוב. באמצעות כלים טכנולוגיים חכמים, עסקים יכולים לנתח נתוני משתמשים על מנת לספק תוכן, המלצות והצעות רכישה מותאמים אישית. הכל – ישירות למכשירים הניידים. רמה גבוהה של התאמה אישית משפרת את חוויית המשתמש וגם מגדילה נאמנות לקוחות.
ויש עוד כלים חדישים, כפי שמסביר משרד פרסום בגוגל, בתחום השיווק המותאם לסלולר. למשל השילוב של מציאות רבודה או שימוש בחיפוש קולי. השימוש בחידושים פותח פתח לאסטרטגיות עדכניות בשיווק סלולרי. למשל מציאות רבודה, כך צופים, צפויה בעתיד הקרוב לשנות לעומק את חוויית הקנייה של המוני גולשים ורוכשים. זו טכנולוגיה שמאפשרת למשתמשים לראות כיצד משתלבים מוצרים לפני הקניה, בסביבה הטבעית. למשל ניתן לראות איך תיראה הספה שאתם רוצים לקנות כאילו היא כבר בתוך הבית, או איך ייראו עליכם המשקפיים החדשים.
לסיכום, שיווק מותאם לסלולר עוסק בהרבה יותר מאשר רק שיפור בגלישה או הפרסום במכשירים ניידים. מדובר ביצירת חוויית משתמש מצוינת במלוא מובן המילה. המטרה היא יצירת חוויה מותאמת אישית, שמתבססת על הטכנולוגיות ועל שלל חידושים. על ידי התמקדות בהיבטים מרכזיים אלה, עסקים מכל הסוגים ומכל הענפים יכולים להתחבר לקהל היעד שלהם – קהל שמשתמש סביב השעון בסלולר ובשאר מכשירים ניידים. על ידי הגברת מעורבות הגולשים בסלולר, ניתן לייצר קמפיינים חדים ושיווק שמחזק היטב את המכירות.
- הצטרפו אלינו בעמוד הפייסבוק שלנו או בקבוצת הטלגרם לקבלת עדכונים על כל מה שחדש בטכנולוגיה, פנאי וקולינריה.
- מחפשים לרכוש משהו טכנולוגי במחירי מבצע? מוזמנים לעקוב אחרי המדור ״הדילים של הג׳ירפה״ כאן באתר, בעמוד הפייסבוק ובקבוצת הטלגרם.
- גילוי נאות – חלק מהקישורים המפורסמים לעיל הינן קישורים ממומנים. גילוי נאות מלא והסבר מפורט ניתן לקרוא כאן
- מדור הטלוויזיה מפורסם בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. לרשימת תכני הסטרימינג בישראל: tinyurl.com/streaming-schedule
- ט.ל.ח