קרסו מוטורס יבואנית רנו בישראל משיקה את הרכב החשמלי רנו זואי, Renault ZOE. הזואי תוכננה מראש כרכב 100 אחוז חשמלי המקנים לה יתרונות כגון: מיקום הסוללה בתחתית הרכב המאפשר חלוקת משקל מיטבית על כל המרכב, מרכז כובד נמוך, יציבות והתנהגות כביש טובה, וכן ניצול אידיאלי של המרחב הפנימי המתבטא בתא נוסעים שימושי ומרווח ובתא מטען גדול (ביחס לקטגוריה) בנפח 338 ליטר. הרכב יגיע ברמת גימור אחת בלבד, רמת Intense הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי מלט עם צג TFT, בקרת שיוט, חיישני אורות וגדם, חישוקי אלומיניום 16 אינץ’, R-Link מערכת מולטימדיה עם שישה רמקולים וניווט מקורית עם מסך 7 אינץ’, מושבים דוחי מים וכתמים עם ציפוי טפלון, מצלמת רוורס וכניסה ותנועה ללא מפתח. הזואי מבוססת על פלטפורמת רנו קליאו אבל מעוצבת שונה ומאוברת עם מנוע סינכרוני חשמלי עם רוטור סלילי בהספק של 88 כ”ס המסוגל להאיץ את הרכב מאפס למאה ב-13.5 שניות וסוללת Lithium-Ion בקיבולת של 22kwh.
חברת קרסו בחרה להביא את הדגם שרנו העולמית מצהירה על טווח נסיעה של 240 ק”מ ולא את הדגם המשופר עם טווח 400 ק”מ ובאירוע ענת מילוסלבסקי כחלון, מנכ”ל רנו בישראל הצהירה כי טווח הנסיעה האמיתי של הרכב יעמוד על כ-150 ק”מ. בנתונים שהוצגו לעיתונאים באירוע נאמר כי על פי נתוני הלמ”ס בשנת 2015 הנסיעה הממוצעת לרכב פרטי עמדה על 16,300 ק”מ לשנה שזה 61 ק”מ ביום בניטרול שישי ושבת. מחיר הרכב יעמוד על 131,990 שקלים כאשר המחיר כולל התקנת עמדת טעינה ייעודית אחת. רנו מציינת כי זואי היא הסנונית הראשונה במהפכת הרכבים החשמליים, ובכוונתה להשיק בהמשך גם דגמים מסחריים, כדוגמת רנו קנגו.
העמדות מותקנות ומתופעלות ע”י חברת Gnrgy וכל עמדה מאפשרות טעינת 80 אחוז מהסוללה תוך שעה, כאשר העמדה מציעה 32 אמפר 3 פאזות 22kw, ובחיבור בייתי סטנדרטי מהקיר (16 אמפר פאזה אחת 3kw) הטעינה תיקח בין 6-9 שעות. מכירת הרכב כוללת מכירה מלאה של סוללת הרכב בשונה ממדינות אחרות כגון אנגליה בהן מחיר הרכב הוא ללא הסוללה והסוללה היא תוספת במחיר כחלק מעסקת ליסינג, מוחכרת ללקוח. קרסו מצהירה כי בארץ פרוסות כבר 40 עמדות טעינה ובמהלך השנה תתוקנה עוד 40 עמדות. עמדות הטעינה הינן לטעינה רגילה למרות שקיימות עמדות לטעינה מהירה (80% ב-40 דקות טעינה) אבל כרגע הן לא תותקנה בארץ. הזואי תוכננה לשמירה על יעילות אנרגטית מקסימלית ויש בה יכולת להטעין את הסוללה באמצעות מערכת הבלימה כמו גם בזמן נסיעה במדרון. בנוסף, לזואי מערכות מיזוג המנצלות מערך של שסתומים ומעברי אוויר לחימום / קירור תא הנוסעים ללא ניצול משמעותי של סוללת הרכב.
כחלק מהחשיבה ליעילות אנרגטית הוטמעו בזואי מערכות תכנות של זמני טעינה כך שהלקוח יכול להגדיר מראש את זמן הטעינה ובכך לחסוך כסף ולנצל נכון את קיבולת מערכת החשמל הביתית. בנוסף, קיימת אפשרות לתכנת את טמפרטורת תא הנוסעים כך שלקראת יציאה לדרך הרכב יחמם / יקרר את תא הנוסעים ל-21 מעלות (על פי מחקרים היא הטמפרטורה האופטימאלית לנהיגה), זאת כל עוד הרכב מחובר לעמדת הטעינה.
מנכ”ל קרסו מוטורס, איציק וייץ אמר בהתרגשות שבהשקת הזואי הם “מבצעים מהפיכה” וכי המחיר הגיוני ובר השגה אבל גם לאחר הטבת המס שהמדינה מעניקה ליבואנית המחיר נראה על פניו יקר והוא בטווח קטגורית מכונית משפחתית ולא מחיר של מכונית מיני. אמנם ניתן לומר כי כל השקה של מכונית חשמלית בארץ היא צעד קטן להפחתת זיהום הסביבה והורדת התלות בדלקים מזהמים אבל אם רוצים למכור הרבה ולהגדיל את נתח שוק המכוניות החשמליות צריך לתמחר בהתאם. לדבריהם צפי מכירות לשנה הראשונה יעמוד על כמה מאות של רכבים ואנו יודעים לומר כי קרסו מוטורס כבר סגרה עסקה גדולה עם חברת car2go למכירת כ-270 רכבים לפרוייקט ייחודי של car2go אשר עומד להיות מושק באזור חודש ספטמבר הקרוב בחיפה ונתניה. לדברי גיל לייזר מנכ”ל חברה car2go את התקנת עמדות הטעינה הייעודיות לפרוייקט הם יבצעו בשיתוף פעולה ישיר עם חברת Gnrgy בלי קשר לחברת קרסו מוטורס.