לא קל ליצרניות ‘קטנות’ לאתגר את הדומיננטיות של סמסונג ואפל בשוק המכשירים החכמים, אבל HMD Global מצליחה לעשות זאת די טוב בזמן האחרון. על פי מחקר של חברת Counterpoint, מחזיקת המותג Nokia נגסה ברבעון האחרון של 2017 נתח שוק של אחוז מסך המכירות, תוך שהיא עוקפת יצרניות ותיקות ובולטות.
עם כמות של 4.4 מיליון מכשירים תחת המותג נוקיה, הצליחה HMD Global להשאיר מאחורה יצרניות כדוגמת HTC, סוני, גוגל, לנובו, OnePlus, אסוס ואחרות. אין ספק כי מדובר בהצלחה חסרת תקדים לחברה, כזו שיכולה רק להשתבח ולהתקדם עם השנים. ההודעה מציינת כי ההתקדמות הגדולה ביותר של המותג מגיע בעיקר משווקים במזרח התיכון, בריטניה, רוסיה ועוד. הסיבה להצלחה נעוצה ככל הנראה בשילוב בין מותג נוסטלגי ואיכותי, מערכת הפעלה ‘נקיה’ עם עדכונים מהירים, ומחירים אטרקטיביים ביחס למתחרות, הן בפלח השוק הנמוך, דרך הבינוני ועד למכשיר הפרימיום.