פלאפון החלה בשיתוף פעולה ייחודי וראשוני בישראל ותספק את פלאפון משיקה את Pelephone Smart Data ותספק מידע משמעותי וייחודי לגופים ציבוריים ולחברות בתחומי הריטייל, תחבורה, תכנון ועוד עם חברת טלפוניקה (Telefónica), מחברות הטלקום הגדולות בעולם, הנחשבת אחת המובילות בתחום ה- BIG DATA. טלפוניקה עוסקת בתחום זה באירופה, מערב אמריקה ואסיה.
פתרון המידע של טלפוניקה נחשב ליעיל, מוערך ומאובטח ברחבי העולם, ולמוביל בכל הקשור בשימוש בביג- דאטה. הוא מצליח באירופה ובדרום אמריקה מזה מספר שנים ומגיע לראשונה לישראל. הצלחתו ויתרונותיו הם בדיוק, בחיזוי נכון של מגמות על בסיס מידע סטטיסטי, בניסיון רב ובסטנדרטיזציה של שירותים ומוצרים. במסגרת התהליך מובטח שירות אסטרטגי ללקוח שנתפר למידותיו ובהתאם למטרותיו.
בדרך זו ניתן, למשל, לסייע לרשויות התחבורה במידע סטטיסטי על התנועה, אשר מאפשר אופטימיזציה בתכנון תשתיות ובקבלת החלטות בתחום. טלפוניקה ביצעה פרויקט בנושא זה עבור חברת ” Highways England”, אשר מתחזקת את מערכת הכבישים הבינעירונית באנגליה, וסייעה לה להביא מידע חשוב לשולחן קבלת ההחלטות. המידע העצום ברשת שנוצר שם מדי יום (4 מיליארד אינטראקציות) – הפך לנתונים סטטיסטיים בעלי ערך למתכנני התנועה במקום.
פתרון זה הינו בעל ערך גם לתעשיית התיירות בשיפור חוויות המבקרים בערים ובאטרקציות שונות. ניתוח תנועת הביקורים באתרים שונים מאפשרת לגופים ציבוריים ופרטיים לשפר את חוויית התיירים בדרכים שונות. טלפוניקה ביצעה שירות דומה במדריד, ועבדה בין היתר עם ארמון המלך במדריד. במסגרת זו נותחו העדפות התיירים בעונת הכריסמס של 2014-15 והאטרקציות המעניינות אותם.
אילן סיגל, סמנכ”ל השיווק בפלאפון: “פלאפון מחויבת לחדשנות וכחלק מפיתוח מנועי צמיחה חדשים לחברה, זיהתה פוטנציאל בתחום ה- BIG DATA וחברה לטלפוניקה, מהמובילות בעולם בנושא זה. מדובר בתחום בהתפתחות מואצת בעולם. מבדיקות שערכנו עולה כי קיימת דרישה עצומה בשוק הישראלי לפתרונות מידע, אשר בסופו של דבר יביאו לשירות טוב יותר לצרכנים ולמשתמשים בישראל”.
פיל דאוטי, סגן נשיא לענייני שיתופי פעולה אסטרטגיים בחברת טלפוניקה: “אנחנו נרגשים משיתוף הפעולה הייחודי עם חברת פלאפון. BIG DATA הוא אפשרות יוצאת דופן, לא רק מסחרית אלא הזדמנות לחברה (society). זוהי הזדמנות נהדרת עבורנו לעבוד יחד ולהביא את הטכנולוגיה הזו לישראל, אשר כבר מוכרת בעולם כחממה לחדשנות”.