טוב, אין ספק שאנחנו כבר בעידן טכנולוגי שנכנס לנו לכל תחום בחיים, הטלפונים החכמים שמעורבים בכל פרט ופרט בחיינו, מנהלים לנו את הארנק, חיי החברה, הדיאטה ואפילו את זמני השינה… כולנו גם יודעים שהאלגוריתמים מוצאים לנו את הטיסות, הדילים למלונות, המוניות ומה לא…. אז ברור שהמלונות רוצים להיות חלק מהחבר’ה, וככל שהגימיק שלך יותר מגניב, ככה אנשים ירוצו לנסות… לא מאמינים? תשאלו את היפנים, יש להם דוקטורט בזה. ובכן, עד שנגיע ליפן (איך בא לי להגיע ליפן!), אספתי כמה מלונות בארץ ובאירופה שכבר אימצו חלק מהטכנולוגיות. מוזמנים לבדוק אם בא לכם להיות חלק מהגימיק:
LINK hotel & hub של רשת מלונות דן, שוכן בתל אביב ונפתח ממש לא מזמן (בקיץ האחרון). המלון מציע לאורחים את LinkApp – אפליקציה חדשה וקלה לתפעול, מאפשרת לנהל את השהות במלון עם אופציה לבצע צ’ק אין וצ’ק אאוט, להזמין אוכל ושתייה ולבצע מגוון פונקציות בתוך החדר: לפתוח את החדר, הפעלת הטלוויזיה, הפעלת המזגן וכוונון הגדרות עוצמת האור והאווירה בחדר.
מלון הוילג’ של רשת מלונות מטיילים, השיקה אפליקציה מיוחדת לכל המשפחה. “משחק אתגר הויליג'” אורחי המלון מוזמנים להוריד את האפליקציה כאשר מגיעים למלון ולהשתתף במשחק חוויתי ותחרותי בו עוברים בין תחנות מבוססות מיקום במתחם המלון והנחל הסמוך בעזרת רמזים. בכל תחנה נדרשים להשלים מס’ משימות, לדוגמא: מענה על חידות, הרכבת פאזל, זיהוי חיות, צילום תמונה וסרטונים על מנת לעבור לתחנה הבאה. המשחק מתבצע כאמור בעזרת סמארטפונים ומומלץ בקבוצות המתחרות זו בזו. פעם ביום או יומיים מוכרזת קבוצה מנצחת אחת מתוך כל המשתתפים שעברה את אתגר הויליג’ בהצלחה רבה! במשחק, מכירים המשתתפים פינות נסתרות וקסומות בנחל שניר והירדן ולומדים עובדות מעניינות על אזור עמק החולה בו ממוקם המלון. מנושאי המשימות: בעלי חיים, מקורות הירדן ועוד…
מלון ה-ריץ’ קרלטון בהרצליה, גם כן נכנס לצמצום זמני הצ’ק אין/אאוט ומציע אפליקציה בשם Mobile Guest Services המעשירה את חוויית הלקוח. האפליקציה מאפשרת לבצע כאמור צ’ק-אין וצ’ק-אאוט דרך הנייד או המחשב, ובכך מייתרת את הצורך להגיע לדלפק הקבלה במלון. את הכניסה לחדר אפשר לתזמן עם קבלת הודעה המבשרת כי החדר ערוך ומסודר, ובעת השהות במלון ניתן להזמין שירות חדרים בלחיצת כפתור. לאחר הצ’ק אאוט, תגיע קבלה על התשלום המבוצע אוטומטית, ישירות לדוא”ל האישי.
חברת השיט הבינלאומית MSC יצאה לפני שנתיים בהסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית הטכנולוגיה סמסונג, במסגרת ההסכם סמסונג יצרה עבור החברה צמידים חכמים אשר מאפשרים הזמנות למסעדות האוניה, הצגת מיקום על גבי השעון של בני המשפחה, קביעת תור למספרה ועוד.
רשת המלונות citizenM כבר כבשו חלק גדול מאזרחי העולם, מדובר בדור החדש של המלונות, בהם החשיבות היא על העצמאות הדיגיטלית. כך תמצאו את עצמכם מגיעים למלון, ועושים צ׳ק אין עצמי ומהיר באחת מעמדות המחשב בכניסה (יש עובדי מלון בקרבה באם צריך עזרה). הכל נשלט בממשק נוח דרך טאבלט: החדר שמדליק ומכבה כל דבר (אורות, מזגן, טלוויזיה ועוד) ומרים ומוריד את וילונות החדר.