תערוכת CES כבר מזמן לא תערוכה רק כהגדרתה ״אלקטרוניקה בידורית״ אלא הרבה מעבר לכך. אחד התחומים שנכנסו לתערוכה בשנים האחרונות הוא תחום הרכב. זו גם הסיבה שחברת Sony בחרה להציג לראשונה את רכב הקונספט שלה בתערוכת CES 2020. בין כלל המוצרים שהחברה הציגה באירוע ההכרזה, הבולט ביותר כמובן היה רכב הקונספט Vision-S. כן, אתם לא טועים, רכב מתוצרת סוני.
רכב הקונספט החדש Vision-S כולל בתוכו לא פחות מ- 33 חיישנים בפנים ובחוץ. החיישנים ממוקמים בתוך הרכב ומחוצה לו ואמורים לשפר את נסיעת הרכב. החיישנים יתריעו על על כל מה שנעשה בסביבות הרכב ולא רק רכבים אלא גם עצמים דוממים ואנשים. הרכב מציעה נהיגה במצב בקרת שיוט, מעבר בין נתיבים וחניה אוטומטית. כרגע הרכב לא מיועד לנהיגה אוטונומית אבל על ידי שדרוג תכנה בעתיד הרכב יוכל לעבור למצב אוטונומי מלא.
כיאה לחברת סוני הרכב מאובזר במערכות מדיה מתוחכמות עם מסכים מכל כיוון. בחזית הרכב ממוקמים מספר מסכים לרוחבו של כל הרכב כך שגם הנהג וגם הנוסע שלידו יכולים לצפות במסכים. כמובן שגם הנוסעים מאחור (2 במספר) מקבלים מסכים גדולים לצפייה.
אחד החידושים המרעננים מגיע מגזרת הסאונד אשר ברכב. סוני דאגה לבנות את מערכת הסאונד כך שכל נוסע יכול לשמוע מה שהוא רוצה מבלי להפריע לנוסעים האחרים שברכב. נגמרו הימים שהנהג קובע מה לשמוע עבור כל נוסעי הרכב.
כיאה לאופנה החדשה לרכב אין מראות צד אלא מצלמות אשר משדרות את התוכן אל עבר המסכים שברכב.
גם בתחום ההינע סוני לא חסכה ושתלה ברכב צמד מנועים עם 270 כוחות סוס המאיצים ל- 100 קמ״ש ב- 4.9 שניות כאשר במהירות המקסימלית עומדת על 240 קמ״ש.
בתכנון מכונית הקונספט סוני נעזרה בחברות נוספות ורכיבים שונים נרכשו מאותן חברות. חברות כגון Qualcomm, NVIDIA, BOSCH, Continental הטמיעו את החלקים שלהן במכונית של סוני.
Vision-S הינו רכב קונספט ולא דגם אשר נזכה לראות על הכבישים. רכב זה של סוני מראה את היכולות הטמונות וכיצד ניתן לשלב כוחות בין יצרניות שונות של טכנולוגיות שונות על מנת ליצר משהו חדשני ומתקדם.