חלק מהסטודטים באוניברסיטת Northeastern שבבסוטון מסצ’וסטס יוכלו לקבל בסתיו הקרוב מכשירי אקו דוט שיקושרו אל חשבונותיהם באוניברסיטה. התוכנית תאפשר לסטודנטים לגשת למידע על השיעורים, חשבונות ושאלות על החיים הסטודנטיאלים דרך שיחה עם אלקסה.
על פניו, התוכנית נראית דומה מאד לזו שהפעילה אוניברסיטת אריזונה באוגוסט האחרון עבור חלק מהסטודנטים להנדסה. אך תוכנית זו לא היתה כה רחבה ולא הייתה בה אינטגרציה כה עמוקה עם מערכות האוניברסיטה. לפי הדיווחים הייתה התוכנית חלק מנסיון לדרבן סטודנטים לפתח סקילים (יישומים) לאלקסה. התוכנית באוניברסיטת נורת׳איסטרן פחות מכוונת את הסטודנטים לפתח יישומי קול ויותר לכיוון צריכת מידע.
את התוכנית יישמה חברה בשם N-Powered היושבת בבוסטון אף היא ועובדת עם אוניברסיטאות אחרות ליישום שירותים דומים. גו׳אל איוונס, מנכל שותף בחברה, הוא ״אלוף אמזון אלקסה״ וגם היה בעבר בכיר בסוכנות השיווק Mobiquity, שאמצה סקילים של אלקסה בשלב מוקדם מאד. סומן סהה, השותף של איוון ומקבילו כמנכל, היה בעבר סמנ״ל הטכנולוגיות באוניברסיטת נורת׳איסטרן. החברה שהקימו ביחד, N-Powered, נוסדה בפברואר 2018 במיוחד בשביל לפתח פתרונות עזר קוליים לאוניברסיטאות.
אחד היתרונות הגדולים של אלקסה ועוזרות קוליות אחרות הוא היכולת לספק מידע במהירות. זו הסיבה ששאלות על מזג אוויר וידע כללי נמצאות באופן די קבוע בראש רשימות השימושים של העוזרות הקוליות. השירותים ששחרה אמזון לאחרונה לסקטור האירוח ביחד עם הפתרון של N-Powered מציגים את השימוש המעשי של עוזרות קוליות – מהנה מהיר וקל על שאלות נקודתיות.
עד כה, רוב הפתרונות הקוליים שראינו היו יחסית כלליים. בשבועות האחרונים אנו עדים לשינוי שקורה ויותר ספקים מגיעים לשוק עם פתרונות שנועדו לעזור למשתמשים ולקוחות בסקטורים שונים כמו בנקאות, רפואה, מדיה, אירוח וחינוך גבוה. אפשר לצפות שמגמה זו תמשיך ונראה עוד ועוד שירותים ספציפים מקבלים שירותים קוליים.