איציק בנבנישתי, מנכ”ל קבוצת פרטנר, חשף הבוקר שהשבוע יחובר הלקוח ה-40,000 לשירות הטלוויזיה פרטנר TV – תוספת של עוד 10,000 לקוחות שהתחברו לשירות בתוך חודש (ב-21.11 דיווחה פרטנר לבורסה על 30,000 לקוחות מחוברים).
בנבנישתי ציין בדבריו בוועידת הדיגיטל של TheMarker בת”א, כי מסקר שנערך עבור פרטנר בשבוע שעבר עולה כי רבע מהלקוחות הקיימים של הוט ויס שוקלים כעת לנטוש אותם כבר בשנה הקרובה, ואמר: “זהו צונאמי צרכני, שרק הולך ותופס תאוצה. לא רק בישראל – בכל העולם. עברו הימים בהם היינו מוכנים לקבל הביתה ממיר סגור עם מאות ערוצים שנאלצנו לשלם עליהם מבלי שצפינו בהם אפילו פעם אחת. תמו המגבלות על תוכן שחוסמים לנו. היום, במציאות של טלוויזיה פתוחה, אפשר לבחור להוסיף לממיר עם הערוצים וה-VOD, גם נטפליקס, לצפות ביוטיוב, להוריד אפליקציות תוכן ומשחקים ועוד.”
בנבנישתי הוסיף כי “נטישת הכבלים והלוויין היא עולמית – בארה”ב התנתקו ברבעון האחרון מיליון משקי בית משירותי הכבלים והלוויין, ובשנה הבאה הצפי הוא לנטישה של חמישה מיליון בתי אב. שם השילוב של הרצון העז להתנתק מספקי הטלוויזיה הישנים, יחד עם המגמה של צריכת יותר ויותר תוכן בטלפון הנייד מביאה למפץ שאנו עדים לו.” בנבנישתי התייחס לכך שהטלפונים החכמים הפכו למכשיר המרכזי שבו דור המילניאלס צופה בטלוויזיה, וככל שיורדים בגיל, חשיבות היכולת לצפות מכל מסך, בכל תוכן ובזמן שנוח לצופה עולה: “צעירים עד גיל 24 צופים רק 38% מהזמן בתכנים בשידור חי, ובשאר הזמן צופים בתכניות האהובות עליהם בהקלטות, ב- VOD וב-Catch up.”