עברו כמספר חודשים מאז הושק וכחודש מאז הגיע לידינו. ה-HomePod הוא הרמקול הביתי החכם של אפל ונראה שהמכירות שלו נמוכות ממה שציפו בחברה.
אנליסטים וספקים שונים מדווחים על אחוזי מכירות נמוכים, כך מדווחת סוכנות הידיעות Bloomberg. בנוסף, בסוף חודש מרץ הנמיכה אפל את תחזיות המכירות שלה עבור הרמקול ואפילו ביטלה כמה הזמנות מחברת Inventec, הלוא היא החברה שאחראית על ייצור ה-HomePod.
אפל גובה על המכשיר 349 דולרים, זהו מחיר גבוה בהרבה ממחירי הרמקולים של המתחרים, אמזון וגוגל. החברה השקיעה המון כדי שאיכות הסאונד ברמקול תהיה גבוהה ונראה שבמשימה זו הם אכן הצליחו. אך נראה שמחירו הגבוה ביחד עם המגבלות שלו בחיבור עם מכשירים שאינם של אפל והגבלת שירות המוזיקה שלו ל-Apple Music פוגע במכירות באופן משמעותי.
סיבה אפשרית נוספת היא דחיית ההשקה של המכשיר. כזכור, ההשקה תוכננה במקור לדצמבר אשתקד, אך החברה דחתה את ההשקה לפברואר. מה שגרם לכך שהרמקול החל להימכר רק לאחר תקופת החגים בארה”ב.
עם כל זאת, כנראה שזה מוקדם עדיין להספיד את המכשיר. בקרוב אמור להגיע למכשיר עדכון תוכנה שעתיד להביא עימו מספר פיצ’רים מבוקשים כדוגמאת חיבור שני רמקול להאזנה בסטריאו ותכונת ה-Multi Room, שקיימת ברמקולים של המתחרים ומאפשרת לשמוע מוזיקה במספר חדרים שונים בו זמנית. בנוסף, טוענת אפל, שחלק ניכר מעבודתה בתקופה הקרובה תתמקד בשיפור העוזרת הקולית שלה, Siri, והרחבת יכולות הבינה המלאכותית שהיא מביאה עימה.