במהלך השנים האחרונות הופכים הצרכנים מודעים יותר למחיר בעת רכישת סמארטפון חדש. כמות היצרניות, בעיקר הסיניות, מביאות לשוק כמות חסרת תקדים של דגמים, כולל כאלה המציעים מחירים סופר אטרקטיביים ביחס למפרט, מה שמאפשר לכל אחד לחשוב פעמיים לפני שהוא פותח את הארנק ומשקיע סכומים גבוהים.
אחת היצרניות שמרגישה את המצב יותר מכל היא סמסונג, והדגש הוא על השוק הגדול בעולם – הודו. מחקר של חברת Counterpoint מראה כי הענקית הקוריאנית מחזיקה עדיין במקום הראשון במכירות בשוק ההודי, אבל נתח השוק שלה הולך ומצטמצם. חברת המחקר מראה כי סמסונג מפסידה בקרב מול היצרניות הסיניות בהודו, במיוחד אלה המציעות מכשירים לפלח השוק הנמוך, והתוצאה היא נפילה של 9 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בינתיים, המותגים הסיניים כדוגמת Gionee, OnePlus, Lenovo ו-Xiaomi “חוגגות” בשוק ההודי, עם נתח שוק משותף של למעלה מ-50 אחוזים, לעומת 19 אחוזים בלבד בשנה החולפת. אם ניקח את זה לצד הכלכלי, בסיגמט המכשירים במחירי 120-440 דולרים היצרניות הסיניות הכפילו (ומעלה) את נוכחותיהן עם פלח שוק של 68 אחוזים, ומצד שני סמסונג איבדה לא פחות מ-14 אחוזים מאז נובמבר 2015.
מקור: רויטרס