שוק המחשבים הניידים (וכמובן גם הנייחים) סובל מירידה חדה במכירות מאז הציעו היצרניות הרבות סמארטפונים מגודלי מסך וטאבלטים. חברת המחקר TrendForce פירסמה אמש מחקר המצביע על ירידה של כ-19 אחוזים במכירות מחשבים ניידים לעומת הרבעון האחרון של 2015, אבל גולת הכותרת במחקר החדש היא הצניחה במכירות של חברת אפל (Apple), זאת בהמשך לדוחות השליליים שהציגה לאחרונה. אפל אמנם נפלה רק מקום אחד ברשימת היצרניות הגדולות, אבל המספרים מדברים בעד עצמם: ירידה של למעלה מ-40 אחוזים במכירות המחשבים הניידים ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון האחרון של השנה החולפת, כלומר ירידה מנתח שוק של כמעט 10 אחוזים לקצת יותר מ-7 אחוזים. לטענת חברת המחקר, הסיבות לכישלון של אפל הן היעדר דור חדש של מחשבי MacBook, זאת בנוסף לכך שהחברה “שכחה” להוריד את מחירי המחשבים הניידים לאחר תקופת הקניות של סוף השנה האזרחית.
בפיסגה עוקפת לנובו (Lenovo) הסינית את HP ומתייצבת במקום הראשון עם שליטה של למעלה מ-22 אחוזים מהשוק. אמנם מדובר על ירידה של כ-10 אחוזים במכירות לעומת הרבעון האחרון של 2015, אבל ביחס למכירות הכלליות היא נמצאת במקום הטוב ביותר. במקום השלישי נשארת חברת דל (Dell) עם נתח שוק של 14.7 אחוזים, ומיד אחריה תמצאו את אסוס (ASUS) שנוגסת געת ב-11.4 אחוזים משוק המחשבים הניידים ברחבי העולם. סוגרות את הרשימה טושיבה (Toshiba) עם 2.4 אחוזים, וסמסונג (Samsung) שרושמת אמנם עליה נאה של 43 אחוזים לעומת הרבעון האחרון של השנה שעברה, אבל עדיין רחוקה מאוד מהיצרניות הבולטות בקטגוריה.