סמסונג החזיקה מעמד רבעון בודד כיצרנית הסמארטפונים הגדולה בארה”ב, אבל כל זה השתנה לאחר שהיריבה הגדולה אפל הכריזה על צמד מכשירי ה-iPhone 8.
חברת המחקר Strategy Analytics מציינת כי לעומת הרבעון השני של השנה, בו הצליחה סמסונג לשלוט ב-33.7 אחוזים מהשוק האמריקאי, לעומת 25.4 אחוזים בלבד של אפל, הרבעון השלישי הוא כבר סיפור אחר לגמרי. ההערכות הן כי אפל שלחה לאחר השקת האייפונים החדשים לא פחות מ-12 מיליון יחידות בארה”ב בלבד, נתון המהווה 30 אחוזים מנתח השוק הכולל במדינה. סמסונג לעומתה הייתה אחראית למשלוח 9.9 מיליון יחידות “בלבד”, המהווים כ-25 אחוזים מהשוק, עליה קלה לעומת התקופה המקבילה אשתקד (24 אחוזים).
חברת המחקר מציינת כי המכשירים הנמכרים ביותר הם ה-Galaxy S8 לשוק הפירמיום, וה-Galaxy A5 לשוק הנמוך יותר. למרות המספרים של אפל, נראה כי הענקית מקופרטינו סבלה מירידה מסויימת לעומת הרבעון המקביל ב-2016, אז החזיקה ב-32 אחוזים מנתח השוק האמריקאי. אנליסטים מעריכים כי הסיבה לכך נובעת בעיקר מלקוחות רבים שהעדיפו להמתין ל-iPhone X ולא לרכוש את אחד משני דגמי האייפון 8.