יצרניות המכשירים הסיניות ממשיכות להגדיל באופן משמעותי את חלקן בנתח השוק העולמי, אבל באותה מידה מציג גם השוק הסיני עליה משמעותית בהיקף המכירות. על פי מחקר חדש של חברת Canalys, ברבעון האחרון של 2016 נמכרו בסין לא פחות מ-131.6 מיליון סמארטפונים, המהווים כמעט שליש מהיקף המכירות העולמי.
הרבעון האחרון של 2016 היה הגבוה ביותר בהיסטוריה של השוק הסיני, והגיע ל-476.5 מיליון יחידות בסך הכל, עליה של 11.4 אחוזים לעומת 2015. וואווי (Huawei) ממשיכה לשלוט בשוק הביתי עם מכירות של 76.2 מיליון מכשירים במהלך השנה האחרונה, אחריה Oppo עם 73.2 מיליון מכשירים, ובמקום השלישי סינית נוספת, Vivo, שהצליחה למכור 63.2 מיליון סמארטפונים.
על פי נתוני חברת המחקר, במקום הרביעי נמצאת שאומי (Xiaomi) עם 51.4 מיליון מכשירים, ירידה של 21 אחוזים לעומת שנת 2015, מה שמצמצם גם את נתח השוק שלה ל-10.7 אחוזים לעומת 15.2 אחוזים בשנה שעברה – הרמה הנמוכה ביותר שידעה החברה מאז שנת 2013. סוגרת את רשימת חמש היצרניות הגדולות בסין היא אפל, שמכרה בשנה החולפת 43.8 מיליון מכשירי אייפון, ירידה של 18.2 אחוזים לעומת 2015. נעדרת מהרשימה – סמסונג.