מחקר חדש שמפרסמת חברת Canalys מחזק שוב את העובדה כי אפל שולטת כמעט ללא עוררין בשוק השעונים החכמים, עם מכירת 6 מיליון יחידות במהלך הרבעון האחרון של 2016, כאשר בסך הכל נמכרו בשלושת החודשים האחרונים של השנה 9 מיליון שעונים חכמים.
עבור ה-Apple Watch מדובר בזינוק של 12 אחוזים לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ובסך הכל נמכרו במהלך כל השנה האחרונה 11.9 מיליון שעונים מבית הענקית האמריקאית, כמעט מחצית מכל השעונים החכמים שנמכרו על ידי כל היצרניות ב-2016. חברת Fitbit שרכשה במהלך השנה את Pebble נמצאת במקום השני עם 17 אחוזים מנתח השוק, סמסונג מחזיקה 15 אחוזים עם מכירות סדרת ה-Gear, וכל החברות האחרות מחזיקות ב-19 האחוזים הנותרים.
רבעון מוצלח במיוחד היה גם לשאומי (Xiaomi) הסינית, עם צמיד הכושר הבסיסי שלה Mi Band 2 שהצליח למכור לא פחות מ-5.5 מיליון יחידות, רובן במהלך “יום הרווקים” הסיני. אנליסט בחברת המחקר מעריך כי במהלך הרבעונים הקרובים שעונים מבוססי Android Wear צפויים להתחזק משמעותית בעקבות ההשקה הקרובה של גוגל על דור שני למערכת ההפעלה, כאשר גם סמסונג תחזק את מעמדה עם מכירות גבוהות לשעוני ה-Gear מבוססי Tizen.
מקור: Canalys