חברת כלמוביל, יבואנית רכבי יונדאי (Hyundai) בישראל, חשפה שלושה דגמים חדשים לשנת 2018 עם הכרזה כי כל הדגמים מרמת הבסיס יגיעו עם כל הטכנולוגיות החדשות והחכמות. כלמוביל תשווק מעתה את אבזור הבטיחות המקסימלי האפשרי בדגמיה החדשים כבר מגרסת הבסיס ותשדרג ככל האפשר חלק מהדגמים הקיימים. ליין הדגמים כולל את הדור החדש של Tocson Turbo, i30 ואת Sonata Hybrid אשר יהיו זמינים כבר במהלך השבועיים-שלושה הקרובים. באירוע הציגה החברה גם את הגרסה החשמלית של ioniq אשר יהיה זמין למכירה במהלך חודש ינואר הקרוב ואפילו הוזכר היונדאי Kona אשר צפוי להגיע בקרוב (לא מסר תאריך משוער).
ה-i30 ישווק בשתי רמות איבזור כאשר לשתי הרמות יהיו את אותן מערכות הבטיחות: AEB מערכת בלימה אוטונומית הכוללת FCWS מערכת התראה להתנגשות חזיתית, DAA מערכת קשב לנהג למניעת הרדמות, ASCC בקרת שיוט חכמה ו-LDWS מערכת התראה לסטייה מנתיב.
לסונטה ההיברידית איבזור נרחב הכולל את מערכות הבטיחות AEB מערכת בלימה אוטונומית הכוללת FCWS מערכת התראה להתנגשות חזיתית, DAA מערכת קשב לנהג למניעת הרדמות, SCC קרוז קונטרול אדפטיבי, LDW מערכת התראה לסטייה מנתיב ו-BSD מערכת לזיהוי רכבים בשטח מת. מערכת RCTA מערכת התראה על רכב חוצה ברוורס.
לטוסון החדש החל מדגם Open Sky+ נקבל את מערכת LKAS מערכת בקרת סטיה מנתיב ותיקון הגה ו-BSD זיהוי שטח מת עם חיווי במראות. בדגמי ה-Luxury נקבל גם את מערכת RCTA מערכת התראה על רכב חוצה ברוורס.
מבדיקה שערכה כלמוביל, רכבים עם מערכת בלימה אוטונומית, AEB ומערכת התראה סטיה מנתיב נפגעים ב- 50% פחות בתאונות חזית מרכבים ללא מערכת דומה. עוד נמצא כי כלי רכב שנמסרו עם מערכת בלימה אוטונומית נפגעו ב- 50% פחות בתאונות חזית מכלי רכב ללא המערכת. לפי מחקר שערך ארגון Euro NCAP, מערכות בלימה אוטונומית מסוגלות להוביל לירידה של 38% בתאונות הדרכים במהירויות נמוכות.
תוצאת לואי של המערכות המתקדמות הינה ירידה באספקות של חלקי החילוף הקשורים לחזית הרכב כגון גריל ומכסה מנוע. נתון נוסף ומעניין שנמסר הוא על ירידה בבלאי הבלמים, לפי כלמוביל צריכת חלפי בלמים נמוכה בסונטה ב-88% בהשוואה לרכבים בהנעה קונבנציונלית, יתרונות הרכב ההיברידי.