לפני קצת יותר מחודש הושקה בישראל אפליקציית המוזיקה המובילה בעולם – Spotify. הישראליים התחברו לשירות המוזיקה הגדול בעולם, כאשר הם מחפשים מוזיקה עברית, אבל לא רק. Spotify מאפשרת להאזין למוזיקה ללא הגבלה מתוך מאגר של 35 מיליון שירים, הכולל מיליוני פלייליסטים המותאמים לכל מצב רוח.
האמנים והשירים שמשתמשי Spotify בישראל זכו לאחוזי האזנות הגבוה ביותר בחודש הראשון להשקת השירות הם: עומר אדם הוא הזמר הפופולרי, כאשר Drake נמצא ממש מאחוריו. במקום השלישי הוא קנדריק לאמר, במקום הרביעי הראפר XXXTENTACION והמפיק המוזיקלי Marshmello מדורג חמישי. אגב, Ed Sheeran אשר דורג לא מזמן במקום השני כזמר המוביל בכל הזמנים ב-Spotify, הגיע בישראל רק למקום השישי.
השיר המושמע ביותר הוא God`s Plan של Drake, כאשר השיר הישראלי המושמע ביותר בחודש האחרון הוא Toy של נטע ברזילי, אשר יככב בתחרות האירווזיון הקרובה. הזמרת Dua Lipa מדורגת במקום השלישי עם IDGAF. במקום הרביעי עומר אדם עם “שני משוגעים” ו-Friends של Marshmello מדורג במקום החמישי.
מעניין גם לבדוק את חמשת השירים המושמעים על-ידי אמנים ישראליים, כאשר הזמר הים תיכוני מככב ברשימה. במקום הראשון אנחנו עדיין מוצאים את “Toy”, במקום השני – “שני משוגעים”, במקום השלישי נדב גדג’ עם “אולי נדבר”, במקום הרביעי עדן בן זקן עם “תל אביב בלילה”, ואיתי לוי עם “שתישרף אהבה” מדורג חמישי.
הפלייליסטים שזכו להכי הרבה השמעות הם “הלהיטים הגדולים של ישראל”, “Todays Top Hits”, “פופ ישראלי”, “ים תיכוני חדש” ו-“בעבודה”. הישראליים בילו 262 מיליון שנים בהאזנה למוזיקה בשלושת השבועות הראשונים להשקת השירות. תל אביב דורגה במקום הראשון עם כמעט 39% מסך המשתמשים, אחריה רמת גן, חולון, ראשון לציון, ירושלים, חיפה, הרצליה נתניה, רחובות וכפר סבא. 57% מכלל המשתמשים הם בגילאים 13 עד 34.
[irp posts=”55227″ name=”משתמשים ב-Spotify ו-Waze? קבלו מנוי פרימיום לחודשיים באפליקציית המוזיקה”]
“אנחנו מתרשמים מקצב האימוץ המרשים של הקהל הישראלי. אנחנו מקבלים תגובות חיוביות מקהלים מכל הגילאים, אשר חיכו לכניסה שלנו לישראל. כניסתה של Spotify לישראל, מאפשרת האזנה נוחה יותר לאומנים ישראליים, גישה לפליילסטים שנתפרו במיוחד לטעם המקומי וחיפוש בשפה העברית”, אומרת ורוניקה דיקואטרו, דירקרטורית, מנהלת אזורית בדרום ומזרח אירופה בחברה. “התרשמנו מאוד מאהבה של הישראליים לשירות המוזיקה שלנו ולחיבור המיידי שלהם אליו. אנחנו נמשיך לגוון אותו באופן קבוע בפלייליסטים ושירים חדשים, אשר יפתיעו את המשתמשים בכל פעם מחדש”.