אולפני האחים וורנר צוחקים כל הדרך אל הבנק, כשהסרט “ג’וקר” עומד להכניס ביום הבכורה 96 מיליון דולר בארצות הברית לבדה
למרות המחלוקות הגוברות ודאגות ביטחוניות מהקרנת סרט הקומיקס, שמסווג בארצות הברית מגיל 17, “ג’וקר” יזכה לבכורה גדולה עוד יותר מכפי שהאולפן דיווח תחילה, בעודו מכניס סכום הגבוה מ-96 מיליון דולר בסופשבוע הראשון שבו יוקרן ב-4,374 תיאטראות בצפון אמריקה. על-פי אומדן זה, הסרט “ג’וקר” נחשב כעת כסרט הרווחי ביותר בחודש אוקטובר בכל הזמנים. מכירות כרטיסים אלו שמות הרחק מאחור את הסרט השני המכניס בחודש אוקטובר – “ונום” של אולפני סוני, אשר גרף כ-80 מיליון דולר בסופשבוע הראשון להקרנתו. מחוץ לארצות הברית, “ג’וקר” יניב ביום הבכורה סכום אדיר של 234 מיליון דולר מ-73 מדינות (כולל ישראל).
“ג’וקר” נוקט בגישה לא שגרתית בטיפולו בסוגת גיבורי העל. הסרט עוקב אחר ארתור פלק (חואקין פיניקס), סטנדאפיסט שדעתו נטרפת, כשחייו והקריירה שלו מתחילים להתפתל. אולפני “Road Roadshow” ואולפני “Bron” מימנו במשותף את הסרט, שעל פי הדיווחים, הפקתו עלתה 55 מיליון דולר, לפני שלוקחים בחשבון עלות שיווק והפצה בינלאומיים. כאמור, הסרט יכניס את עלותו – ויותר מכך, כבר בסופשבוע הראשון להקרנתו.
הסרט “ג’וקר” בבימויו של טוד פיליפס, היה בכותרות מזה שבועות מספר, מתוך חשש שהסיפור המטריד אודות בריאתו של האויב הידוע-לשמצה של באטמן יעורר אלימות בקרב צופים. עם זאת, חרדות אלו לא הרתיעו את חובבי הסוגה, שהצביעו בהמוניהם ורכשו כרטיסים כדי לראות על מה המהומה.
“ג’וקר” יצר חרדה תקשורתית וחשש, כי אדם חולה נפש שיצפה בסרט עלול להסית לאלימות, מה שגרם לבתי קולנוע ברחבי ארצות הברית לנקוט באמצעי זהירות נוספים מן הרגיל. משטרות ניו יורק ולוס אנג’לס הגבירו את נוכחותן סביב בתי הקולנוע, ובעלי חנויות הוציאו מחוץ למלאי תחפושות ומסכות פנים של הג’וקר. תעשיית הקולנוע עדיין בטראומה בעקבות ירי המוני שהתבצע בשנת 2012 בעיר אורורה שבקולורדו, ארצות הברית, כאשר במהלך הקרנת חצות של הסרט “עלייתו של האביר האפל” נכנס מתנקש לאולם הקולנוע וירה למוות ב-12 אנשים ופצע כ-70 נוספים. בני משפחות של קורבנות הירי באורורה הוציאו הודעות לעיתונות נגד הקרנת “ג’וקר”.
ג’ף גולדשטיין, נשיא ההפצה של וורנר, הדגיש את העובדה ש”ג’וקר” הוא דרמה אפלה המיועדת לגילאי 17 ומעלה. “אנשים יודעים על מה הסרט, ורעש הרקע לא מאט אותו בקופות”, והוסיף, “זה סרט מעורר מחשבה. אנו גאים מאוד בטוד פיליפס ובצוות השיווק כולו”.