וואווי (Huawei) לא עוצרת. הסינית דיווחה אמש על עלייה של לא פחות מ-40 אחוזים בהכנסותיה במחצית הראשונה של שנת 2016, עם 36.67 מיליארד דולרים, זאת לעומת 26.3 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד. אחד הנתונים המעניינים בדו”ח שפירסמה החברה, מדגיש כי לצד ההצלחה הגדולה בשוק הסלולר, דווקא העסקים בשוק תשתיות התקשורת, התחום בו החברה נחשבת לאחת הגדולות בעולם, נמצא בהאטה מסויימת. עוד דיווחה החברה כי חל גידול משמעותי במכירות המוצרים הנילווים שלה, כדוגמת שירותים שונים ותוכנות.
בכל הקשור לתחום הסלולר, מכרה וואווי במחצית הראשונה של השנה קרוב ל-61 מיליון מכשירים, ומדובר על גידול של 25 אחוזים לעומת השנה החולפת. נתון זה יכול לעודד את קברניטי החברה שהציבו לעצמם מטרה בדמות מכירת 120-140 מיליון סמארטפונים עד לסוף השנה האזרחית, כאשר היקף המכירות צפוי לעלות בחודשים הקרובים לקראת סוף השנה האזרחית, וכמובן השקתו של לפחות מכשיר דגל נוסף. אם כבר מזכירים מכשיר דגל, וואווי מציינת בדו”ח כי צמד מכשירי הדגל האחרונים, Huawei P9 ו-Huawei P9 Plus רשמו היקף מכירות של 4.5 מיליון יחידות במחצית הראשונה של השנה, עליה של לא פחות מ-120 אחוזים לעומת היקף המכירות של ה-Huawei P8 בשנה שעברה. גם הפאבלט Mate 8 שזוכה לביקורות חיוביות מאוד רשם עליה מרשימה של 65 אחוזים לעומת ה-Mate 7.
כזכור, וואווי הצטרפה בשנה שעברה למועדון האקסלוסיבי של יצרניות סלולר המצליחות למכור למעלה מ-100 מיליון יחידות בשנה (בנוסף לסמסונג ואפל), ואם אכן תצליח החברה להגיע בסופו של דבר לרף של כ-140 מיליון יחידות בשנה הנוכחית, שתי היצרניות הנוספות במועדון הגדולות צריכות להתחיל לדאוג. כזכור, לפני קצת פחות מחודשיים, אמר מנכ”ל חטיבת המובייל של החברה, Richard Yu, כי בכוונתם לעקוף את סמסונג ואפל, ולהפוך ליצרנית הגדולה בעולם.