אתר יד 2 מרחיב את תחום פעילותו בעולם המכשירים הסלולריים מיד שניה ומשיק אפליקציה חדשה בשם TestM. האפליקציה מאפשרת לבעלי טלפונים חכמים לבצע בדיקת תקינות של המכשיר שלהם בזמן אמת ובפחות מחמש דקות. בעזרת סדרת בדיקות אינטראקטיביות מאפשרת אפליקצית TestM לקבל ״דוח בריאות״ הכולל מידע על תקינות החומרה של המכשיר.
האפליקציה בודקת את תקינות הרכיבים הבאים: מסך מגע, 3D Touch (באייפון בלבד), רמקול, אוזניה, מיקרופון, אוזניות שמע, מייצב, מצפן, Wi-Fi, Bluetooth, Cellular, GPS, חיישן קרבה, חיישן אור, מטען, חיישן רטט, לחצנים, חיישן טביעת אצבע, מצלמה קידמית, מצלמה אחרוית, מצלמה זום ותאורת לד פלאש. על מנת להפעיל את האפליקציה יש להוריד אותה מ-App Store או Google Play, להתקין אותה, ללחוץ על Full Test ולפעול על פי ההוראות. בסיום הבדיקה ניתן לשמור את הדו״ח כתמונה ולשתף את הדו״ח עם הקונים הפוטנציאלים או להזין את מספר הדו״ח בתוך מסך עריכת פרטי המודעה ביד 2.
מסקר שביצע אתר יד 2 באמצעות “גיורא גולן תובנות מחקר איכותני” לרגל השקת אפליקציית TestM עןלים כמה נתונים מעניינים:
– 12% מהישראלים מודים כי לא יוכלו לשרוד ללא הטלפון הסלולרי שלהם אפילו לא דקה וייקחו אותו איתם אפילו לשירותים, 15% סבורים שיצליחו להסתדר ללא הסלולרי עד שעה ו – 23% יחזיקו מעמד כמה שעות.
– ההוצאה השנתית הממוצעת על טלפונים סלולריים עומדת בממוצע על 1952 שקלים למשפחה וכוללת רכישה, שדרוג, מיגון ותיקון טלפונים סלולריים. כאשר 19% מהמשפחות מוציאות עד 250 שקלים, ו- 7% מוציאות מעל 5000 שקלים בשנה.
– רק 8% מהישראליים מוכרים את הסלולרי שלהם לאחר החלפתו, כשני שליש מהמכשירים נשארים בבית ללא שימוש או כטלפון חרום, 16% נמסרים במתנה, 5% נזרקים , 3% אובדים או נגנבים, ועוד 2% מוחזרים למקום העבודה, או נמסרים במסגרת טרייד אין.
– כ- 30% בלבד מהישראלים התנסו בשוק המכשירים המשומשים כאשר על פי רוב הם ביצעו פעולה אחת- מכירה או קניה – אך לא את שתיהן. המעורבות בשוק המכשירים המשומשים גבוהה יחסית בקרב גברים, דתיים/ חרדים ותושבי ירושלים.
– רוב הישראלים אינם סבורים כי קיימת שקיפות בתהליך המכירה של מכשיר יד שנייה וכ- 70% מהם מדווחים כי אפליקציית בדיקה תגביר את הסיכויים שישקלו רכישת מכשיר מיד שניה.
– רוב המשתתפים בסקר דיווחו על תדירות נמוכה של תקלות במכשירם הסלולריים כאשר רק 12% מהנשאלים טענו שיש להם תקלות לעיתים קרובות ( לפחות פעם ברבעון ) אולם בקרב נשאלים שיש להם התנסות בשוק המכשירים המשומשים והם קנו או קנו ומכרו מכשיר משומש כמעט כל נשאל חמישי (19% ) דיווח על תקלות במכשיר לעיתים קרובות.
– בכל רגע נתון כחמישית מהמכשירים בשוק תקולים, אם כי רובם לא באופן המחייב תיקון. כאשר נשאלו לגבי התקלות שיש כרגע במכשיר בסלולרי שלהם 39% דיווח כי המסך שלהם סדוק, 24% דיווחו על פריקה מהירה של הסוללה, 20% דיווח על תפקוד איטי, 14% על בעיית טעינה, 10% על בעיה בתוכנה או במערכת ההפעלה, 11% על בעיה במצלמה, 4% על בעיות קליטה ואיכות שיחה, 3% על בעיות בהתחברות ל-Bluetooth או רשת אלחוטית ו – 5% על בעיות מסך אחרות.
– התקלות שהיוו סיבה לתיקון המכשיר היון בעיות טעינה ( 56% ) בעיות קליטה ואיכות שיחה (47%) ואילו התקלות שהיוו סיבה להחלפת המכשיר היו איטיות ( 38% ) ופריקה מהירה של הסוללה ( 33% ).
– ההוצאה הממוצעת על תיקון מכשיר סלולרי היא 241 שקלים כאשר ההוצאה עולה ככל שתדירות החלפת המכשיר עולה.