לאחרונה ציינה אמזון את יום המכירות השנתי החגיגי שלה, שמבטיח מחירי מבצע מטורפים על אלפי מוצרים (Amazon Prime Day), אך האם המבצעים של ענקית הקניות אכן כה אטרקטיביים? ארגון הצרכנים האמריקני Consumer Watch Dog בדק בחודש יוני 1,000 מבצעים שונים, וגילה מסקנות מטרידות:
- ב-46% מהמקרים המחירים שלפני המבצע היו נמוכים יותר ב-90 הימים שקדמו למבצע.
- ב-80% מהמקרים אמזון טענה שהמחיר לפני המבצע היה גבוה יותר מכפי שהוא באמת היה.
- ב-84% מהמקרים המחיר שהוצג כמחיר הקודם – מעולם לא היה המחיר הקודם.
כתבות נוספות באתר פואנטה:
רק היום! ואתמול! ומחר! חוק המבצעים אמור לשים סוף למבצעים פיקטיביים
הנחות לפארק מים: משפיים וספארק המים ימית, ועד המימדיון והלונה גל. איך תשלמו פחות מ-30 שקל?
ייצוגית: “גט טקסי עובדת בשיטת מצליח. גובה דמי הזמנה גם כשאסור ומקווה שהלקוח לא ישים לב”
במילים אחרות, מדובר בהטעיה של הצרכנים, והארגון התלונן על אמזון בפני רשות הסחר הפדרלית האמריקנית אשר בודקת את הנושא. בחודש שעבר הודיעה אמזון כי בכוונתה לרכוש בכ-14 מיליארד דולר את רשת מזון הבריאות הענקית Whole Foods, וארגון הצרכנים דורש מרשות הסחר שלא לאפשר את המכירה עד שאמזון תתקן את דרכיה.
לסוכנות הידיעות רויטרס לא נמסרה תגובה מרשות הסחר. מאמזון נמסר כי בבדיקה של הארגון נפלו פגמים. באמזון אומרים כי הם מוודאים את מחירי המחירון שמוסרים הספקים והמוכרים ומצליבים את הנתונים עם המחירים המקובלים באמזון ואצל משווקים אחרים.
הכתבה פורסמה לראשונה באתר חדשות הצרכנות פואנטה.