על פי ידיעה שפורסמה אמש, מיקרוסופט לא מרוצה מנתח השוק הקטן שהיא מקבלת מ-Invoke, הרמקול מבוסס קורטנה מבית Harman Kardon. לפי דיווח ממרץ האחרון אמזון שולטת בכ-66% משוק הרמקולים החכמים ואחריה גוגל עם כ-30%. לא פורסם נתח השוק של מיקרוסופט.
יש כמה סיבות שהביאו את מיקרוסופט לנקודה הזו. הראשונה היא כמובן כניסה מאוחרת למשחק. בעוד שאמזון כבר שחררה את הרמקול הראשונה שלה ב-2014. מיקרוסופט שחררה את שלה רק בסוף 2015. כמובן שאי אפשר לשכוח שקורטנה עצמה היא לא העפרון הכי חד בקלמר והעוזרת לא נחשבת לשימושית או חכמה במיוחד.
הדיווח, שמגיע מגרמניה, טוען כי מיקרוסופט חברה לחברת Quanta כדי לייצר רמקול חכם חדש. המוצר כמובן נמצע בשלבי פיתוח ראשונים אך כבר ידוע שירוץ על פלטפורמת המובייל Snapdragon 212 של קוואלקום. בעבר ניתן היה למצוא את הפלטפורמה בעיקר במכשירים סלולריים אך כיום, בזכות צריכת אנרגיה חסכונית ניתן למצוא אותה גם במכשירי IoT שונים.
לא ברור אם הלוגו של מיקרוסופט יהיה זה שיתנוסס על הרמקול. לפי הדיווח ייתכן כי זהו רק רמקול לדוגמא כדי שיצרניות אחרות יוכלו לייצר רמקולים חכמים מבוססי קורטנה.