לא רבים מכם יודעים, אבל אירוע ההכרזה של גוגל שנערך השבוע הכניס את שוק המוצרים הלבישים מבוססי Android Wear למשבר של ממש. זמן קצר לאחר שהציגה את המוצרים החדשים, הסירה גוגל בשקט את עמוד השעונים החכמים מהחנות באתר הבית, מה שהביא לגל שמועות בנושא.
אז בואו נבהיר דבר אחד. גוגל לא זונחת את מערכת ההפעלה הניידת, ובטח שלא את השעונים החכמים המבוססים עליה. אחד מאנשי גוגל הציג את המהלך כניסיון של גוגל לעבור לאסטרטגיה שונה, בה יוצגו בחנות הרשמית אך ורק מוצרים תחת המיתוג “Made By Google“.
האם למשתמשים לא היה אכפת או שהם פשוט לא ידעו על המהלך האחרון של גוגל? התשובה הנכונה היא ככל הנראה שתי הסיבות גם יחד. מערכת ההפעלה Android Wear לא נלקחת כרגע כמשהו רציני שאפשר להתבסס עליו, והאשמה נופלת על גוגל בלבד. ומה הפיתרון לדעתנו? שעון חכם המצטרף למשפחת Pixel, כזה שיחזיר את אמון הרוכשים במערכת ההפעלה הכושלת יחסית, וזה צריך להגיע כמה שיותר מהר.
משמעות הדברים פשוטה מאוד. יצרן השעון “Made By Google” הבא לא רלוונטי. זו יכולה להיות LG, וואווי או אפילו HTC, אבל את הרוכשים כל זה לא מעניין. הם רוצים שעון עליו יתנוסס הלוגו של גוגל, עם הבטחה מצד ענקית החיפוש שיוכלו למצוא בו את כל מה שהם מחפשים, כולל עדכונים מהירים – כן, בדיוק כמו במשפחת פיקסל ובמכשירי הנקסוס הקודמים.
אסטרטגיית שיווק המוצרים הלבישים של גוגל צריכה להשתנות, וכמה שיותר מהר. לא עוד שעונים ממותגים או כאלה הפונים לצד האופנתי, אלא שעונים חכמים אמיתיים, כאלה היודעים לנצל את היכולות המתקדמות האמיתיות. בינינו, אם אפל הצליחה לדחוס לתוך הדור השלישי שלה רכיבים כמו LTE מובנה, GPS ועוד, אין שום סיבה שגוגל תמשיך להציע את מערכת ההפעלה ליצרניות האחרות, אלא ללכת בכל הכוח קדימה עם שעון סופר-איכותי, בלי להתחשב בגחמות או באינטרסים של שותפותיה.