העמותה לגיימינג תחרותי (ע”ר) חתמה על הסכם עם אס”א, איגוד הספורט האקדמי, במסגרתו יתקיימו תחרויות גיימינג תחרותי במהלך משחקי אס”א בשנה הבאה. במקביל תגיש העמותה בקשת הכרה בענף הגיימינג למשרד הספורט בסוף חודש מאי, ותנסה להפוך את תחום הגיימינג התחרותי לענף ספורט רשמי במדינת ישראל. מהלך זה מגיע לאחר שנים רבות של עבודה מאומצת לקידום הענף בארץ, הכוללות תוצאות מרשימות של נבחרת ישראל בגיימינג באליפויות העולם שהתרחשו בשנים האחרונות – כמו הגעה למקום 8 מתוך 50 באליפות העולם האחרונה, וכן למקום הרביעי בתחרות League of Legends העולמית.
במקביל לעבודה, התקיימה פגישה בין יושב ראש אס”א, מאיגודי הספורט הגדולים בישראל, לבין יושב ראש העמותה לגיימינג תחרותי. בפגישה הוסכם בין הארגונים על שיתוף פעולה, במסגרתו הכיר יושב ראש אס”א בחשיבות של ענף הגיימינג התחרותי בקרב סטודנטים, והסכים ליצור מקצה גיימינג רשמי ומקצועי כבר במשחקי אס”א הקרובים שיתקיימו בשנה הבאה באילת. בכך, הכירה אס”א בהיותו של הענף כספורט לכל דבר, שנכלל באותה רשימה עם שאר ענפי הספורט ה”מסורתיים” יותר.
מדובר בצעד גדול עבור הענף בישראל, אך לא ייחודי בעולם: הפדרציה הבינלאומית לספורט אלקטרוני (IeSF) חתמה על הסכם שיתוף פעולה דומה עם FISU – אגודת הספורט האקדמית העולמית, וליגות בין מוסדות אקדמיים בתחום הגיימינג התחרותי הן דבר נפוץ מאוד בעולם, ובמיוחד במזרח אסיה ובאמריקה הצפונית. יו”ר העמותה לגיימינג תחרותי, עידו ברוש, אמר: “שיתוף הפעולה עם אס”א חשוב לנו כדי לקדם עוד תחרויות בקנה מידה לאומי בתחום הגיימינג בישראל,” והוסיף כי “אנחנו מברכים את אס”א על ההחלטה לשלב את הענף כבר באירוע הקרוב ומצפים בכיליון עיניים למשחקים”.
עוד הוסיף יו”ר העמותה בנושא בקשת ההכרה, כי “העמותה לגיימינג תחרותי עובדת משנת 2010 כדי לקדם את ההכרה של הענף כענף ספורט מוכר בישראל, וזו למעשה המטרה הראשונה שלשמה הוקם הארגון. אני קורא למשרד הספורט ולכל המעורבים לקדם את בקשת ההכרה ולהעניק את תמיכתם לענף הגיימינג – ענף ספורט תחרותי צומח, בעל פוטנציאלי תרבותי וכלכלי אדיר – וכזה שבו ישראל מצטיינת ומביאה גאווה והישגים רבים בזירה הבינלאומית”.